فرماندار شهرستان اسکو از پیش‌بینی ۱۱۹ شعبه اخذ رأی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان خبر داد.

بابک رضی منش فرماندار شهرستان اسکو گفت: ۱۱۷ هزار و ۶۷۱ نفر واجد شرایط رأی دادن در شهرستان اسکو هستند که از این تعداد ۵۹ هزار ۳۱۷ نفر واجدین مرد و تعداد ۵۸ هزار و ۳۵۴ نفر واجدین زن هستند.
وی خاطر نشان کرد: از ۱۱۹ شعبه اخذ رأی ۱۷ شعبه در شهر اسکو، ۴۱ شعبه در شهر سهند، ۱۰ شعبه در شهر ایلخچی و ۵۱ شعبه در روستا ها پیش بینی شده اند که از این تعداد نیز ۶ شعبه سیار است.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان اسکو افزود: با توجه به نرخ رشد جمعیت شهر جدید سهند، در مقایسه با تعداد شعبات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد ۵ شعبه اخذ رأی به این شهر در فازهای ۱ تا ۴ اضافه شده و دیگر زیر ساخت‌های لازم نیز برای برگزاری انتخابات در سطح شهر سهند فراهم است.
رضی منش با بیان اینکه قریب به ۲۳۰۰ نفر در امر برگزاری انتخابات شهرستان فعال هستند، افزو: برای اجرای دقیق و قانونمند انتخابات آموزش مستمر و جدی تمامی دست اندرکاران انتخابات از جمله نمایندگان فرماندار، کاربر و کمک کاربر،اعضای شعبه، بازرسان و سربازرسان در دستور کار بوده که در این زمینه دست اندکاران آموزش های لازم را دیده اند.
فرماندار شهرستان اسکو تاکید کرد: شعار اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، قانون مداری، بی طرفی و انسجام ملی است و انتخابات تجلی عزم و اراده ملت بر تعیین سرنوشت خویش است و ما تلاش می کنیم به عنوان مجریان انتخابات زمینه های لازم برای برگزاری انتخاباتی، سالم، قانونی و با مشارکت حداکثری را فراهم آوریم.
رضی منش در ادامه با بیان اینکه فرمانداری به عنوان مجری قانون انتخابات مرّ قانون را برای همه نامزدهای انتخابات اعمال خواهد کرد افزود: مسئولین ستادهای نامزدهای انتخاباتی باید با رعایت قانون انتخابات مجلس نسبت به تبلیغات اقدام نمایند و در این راستا فرمانداری ستاد پایش تبلیغات غیر مجاز در سطح شهرستان را فعال نموده و با تخلفات احتمالی برخورد خواهد کرد.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اینکه تمام شعب اخذ رأی در سطح شهرستان به دستگاه احراز هویت مجهز شده است، افزود؛ این دستگاه که برای اولین بار در سطح کشور به کار گرفته می شود؛ ضمن تضمین سلامت انتخابات با جلوگیری از رأی تکراری، رأی با شناسنامه متوفیان و افراد زیر ۱۸سال، مزایایی چون سهولت در حمل ونقل، کارکرد به صورت آنلاین و آفلاین، حذف کامپیوتر از فرایند رای گیری و همچنین قابلیت شارژ در صورت قطعی برق با استفاده از باطری خودرو را دارد.

  • نویسنده : مجتبی چاپارزاده
  • منبع خبر : شرح آنلاین