امروزه تبلیغ کسب و کار ، محصولات و خدمات برای جذب مشتری یکی از دغدغه های صاحبان مشاغل است اما با توجه به فشارهای اقتصادی موجود در کشور و بالا بودن هزینه تبلیغات سنتی لازم است تا روش های ارزان و جهانی را برای آنها پیشنهاد دهیم.

رپورتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آن‌ها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است.

اصطلاح رپورتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپورتاژ آگهی‌ها بسیار مؤثر است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپورتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شود. دیوان بین‌المللی تجارت در قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند

در سال‌های اخیر مواردی برجسته از این پدیده در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مشاهده شده است که با تولید برنامه هایی در خصوص افراد موفق بخش های صنعت و اقتصاد کشور ضمن معرفی آنها به مخاطبان نام برند و محصولات آنها را نیز به مردم معرفی کنند.

امروزه نیز بعد دیگری از رپرتاژ را در فضای اینترنت مشاهده می‌کنیم به گونه ای که یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه می‌شود که درحالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی است که کاملاً سازمان یافته و با اهداف تبلیغ یک محصول یا یک سایت است که شامل چندین لینک به سمت وب سایت تبلیغ‌کننده است، هم‌اکنون سایت‌ها و شرکت‌هایی هستند که در قبال ثبت رپرتاژ آگهی مبالغی نیز از شرکت تبلیغ‌کننده دریافت می‌کنند.

رپورتاژ خبری در رسانه های خبری

رپورتاژ در دنیای خبر و رسانه های خبری به خبر تبلیغاتی ای گفته می شود که جهت معرفی خدمات و محصولات کسب و کار ها نوشته می شود و در سایت های خبری پربازدید منتشر می شود .

رپورتاژ در حوزه تبلیغات اینترنتی و سئو سایت به عنوان یک گزارش یا مصاحبه برای معرفی برندها یا اشخاص در سایت های خبری مطرح شده است و بصورت یک حبر تبلیغاتی منتشر میشود.

همچنین یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده میکنند و به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند .

درواقع رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس و هایپرلینک فالو می باشد.

 

رپورتاژ چگونه به کسب و کار من کمک می کند؟

در محتوای رپورتاژ چندین کلمه کلیدی به مطالب مرتبط با محتوای سایت شما لینک می شود .

در خبرگزاری های معتبر به دلیل اقبال عمومی مردم برای اطلاع از اخبار و بالا بودن رنکینگ گوگلشان نسبت به سایت های معمولی منتشر می شود و سپس برای همیشه آرشیو می شود .

بر اساس جدیدترین الگوریتم های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید با اتوریتی بالا ، تاثیرگذاری منحصر به فردی در ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل دارد .

همچنین این تنها روش تبلیغاتی است که برای مدت زمان محدود نیست و همیشه در سایت‌های خبری باقی می ماند.

 

مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ

اول : نحوه تهیه رپرتاژ بسیار مهم است و لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفه‌ای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود .

دوم : در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری معتبر منتشر شود .

سوم : محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد .

 

مزایای رپرتاژ آگهی نسبت به سایر روش های تبلیغات اینترنتی چیست ؟

اثرگذاری بسیار بالا بروی مخاطبان بدلیل اینکه بصورت یک خبر منتشر می شود و باعث اعتماد بیشتر مخاطبان خواهد شد.

انتشار در خبرگزاری های معتبر و سایتهای خبری تخصصی پربازدید.

عدم حذف از سایتها که باعث ماندگاری تاثیرگذاری می شود .

نمایش خبر منتشر شده در جستجوهای گوگل که بسیار موثر است.

معرفی شخص یا برند و معرفی کامل محصولات ، خدمات و وبسایت تبلیغ دهنده.

هایپر لینک چند کلمه به وب سایت تبلیغ دهنده برای هدایت مخاطبان به سایت شما.

معرفی مدیران برندها بصورت مصاحبه یا معرفی خدمات آنها در قالب گزارش آگهی.

چگونه یک محتوای موثر بنویسیم ؟

محتوای خبر نباید صرفا تبلیغاتی باشد و برای کاربری که مطلب را میخواند جنبه یک خبر یا مقاله هم داشته باشد.

همیشه موثر ترین تبلیغات آنهایی هستند که غیر مستقیم تبلیغ میکنند و در ذهن مخاطب تاثیر می گذارند ، بصورتی که برای کسب آگاهی بیشتر در مورد برند کنجکاو شود و همچنین تمایز های آن برند در ذهن ها حک شود .

بهتر است برای تاثیر گذاری بیشتر مطلب را با تیتر های جذاب خبری منتشر کنید.

برندهای بزرگ برای سایت های مختلفی که در کمپین وجود دارد از تیتر ، تصویر و متن های متنوع و مرتبط استفاده میکنند و از تکرار یک متن در همه سایتها خودداری میکنند.

خدمات رپورتاژ خبری در شرح آنلاین

سایت خبری شرح آنلاین به عنوان یکی از سایت های خبری دارای مجوز در سطح کشور در طی سه سال فعالیت خود ضمن بهره مندی از خبرنگاران حرفه ای در سرویس های مختلف خبری توانمندی تولید و انتشار رپورتاژ برای شما را دارد.

مطالب تولیدی توسط این سایت می تواند در کوتاهترین زمان ممکن در گوگل ایندکس شده و برای مشتریان شما قابل دسترسی باشند. بی شک مطالب تولیدی توسط تیم آگهی نویسی این سایت می تواند جهت انتشار در سایت های دیگر توسط شما، برایتان تولید و تحویل داده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۱۴۴۱۸۶۸۱۷ در واتساپ تماس یا از طریق پست الکترونیکی sharhonline@gmail.com وارد مذاکره و عقد قرارداد شوید.

نمونه کارهای انجام شده:

خاویار تراپی انحصاری ترین بخش اقتصاد شیلاتی ایران است

تاثیر مصرف ماهی در حفظ سلامتی انسان

رستوران های دریایی بلوگا در تبریز آغاز به کار کرد

ایستاده همچون فولاد در مجتمع فولاد صنعت بناب

سفر به آنتالیا را با تور از دست ندهید

سفرهای قیمت مناسب به کیش و قشم و جاذبه های مشهد

  • منبع خبر : شرح آنلاین