حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و متضمن منافع ملی کشور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (ره) رأی خود را برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای خبرگان رهبری به صندوق انداختند.

آیت‌الله خامنه‌ای سپس در جمع خبرنگاران حاضر شدند و فرمودند: اولاً روز انتخابات، روز جشن ملی است؛ این جشن را به همه هم‌میهنان عزیز در سراسر کشور تبریک می‌گویم. ثانیاً روز احقاق حق مدنی ملت است. ملت امروز رأی می‌دهند و با شرکت خود در اداره امور کشور مشارکت می‌کنند. ثالثاً یک تکلیف شرعی است.

رهبر انقلاب افزودند: انتخابات متضمن منافع ملی کشور است. هر کسی که به منافع ملی کشور علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت می‌کند.

ایشان ادامه دادند: توصیه من این است که مردم با همت حرکت کرده و به اشخاص مورد نظر خود رأی بدهند و این کار را هر چه زودتر انجام دهند؛ رأی دادن را به آخر شب یا آخر وقت موکول نکنند. در نیمه اول روز رأی دهند تا جمعیت در ساعات پایانی متراکم نشوند.

آیت‌الله خامنه‌ای توصیه کردند: در هر شهر مردم به تعداد نامزدهای آن شهر رأی بدهند. به عنوان مثال در تهران به ۳۰ نفر رأی دهند و اسم ۳۰ نفر را بنویسند؛ این امر به تشکیل مجلس قوی کمک می‌کند. از خداوند می‌خواهم به ملت ایران توفیق و خیر بدهد و رحمت و برکت خود را بر ملت ایران نازل کند و این انتخابات را نیز مایه خیر و برکت برای کشور قرار دهد.

  • نویسنده : سیامک بازارچیان
  • منبع خبر : مهر