یک سیاستمدار ارشد روسیه روز دوشنبه به نقل از ولادیمیر پوتین گفت که رئیس جمهوری روسیه در طرح پیشنهادی خود برای اصلاح قانون اساسی این کشور خواستار تعریف ازدواج به‌معنای پیوند بین زن و مرد و نه چیز دیگری، شده است.

ولادیمیر پوتین که خود را با کلیسای ارتدکس روسیه بیشتر از گذشته هماهنگ کرده است، به‌دنبال فاصله گرفتن روسیه از ارزش‌های لیبرال غربی است.

وی تغییراتی اساسی را در نظام سیاسی این کشور پیشنهاد داده است.

وی و حامیانش این موضوع را فرصتی برای اصلاح قانون اساسی کشور می‌دانند تا ارزش‌های اصلی اخلاقی و ژئوپلیتیکی روسیه برای نسل‌های آینده در قانون اضافه شود.

پیوتر تولستوی، معاون دومای روسیه به خبرگزاری ریانووستی گفت که پوتین روز دوشنبه پیشنهادهای خود برای اصلاح قانون اساسی را درست پیش از پایان مهلت مقرر به پارلمان ارسال کرده است.

تولستوی اضافه کرد: «از نظر من، مهمترین پیشنهاد وی، تثبیت کردن مفهوم ازدواج به‌عنوان پیوند بین زن و مرد در قانون اساسی است.»

پوتین ماه گذشته گفته بود روسیه ازدواج همجنسگراها را تا زمانیکه وی در کرملین است قانونی نخواهد کرد. وی گفته بود که نمی‌گذارد مفهوم سنتی مادر و پدر به آنچه که او «والدین شماره یک» و «والدین شماره دو» نامیده است دگرگون شود.

طبق قانون روسیه، تنها زوج‌های دگرجنسگرا می‌توانند کودکان را به فرزندخواندگی قبول کنند.

  • منبع خبر : یورو نیوز