خیلی دوست داریم نسبت به مسایل این روزهای کرونا در کشورمان فارغ از مسایل روانی آن نگاه کنیم اما علم چنین نیست و واقعیت را نشانمان می دهد و البته کمی بی رحمانه تر، علم اکنون به ما هشدار آستانه خطر را می دهد.

زبان معاون وزیر آقای جهانپور مو در آورد از بس در بخش های مختلف خبری از مرم خواهش کرد که در اماکن عمومی تردد نکنند و از سفرهای خارج استانی به شدت پرهیز کنند اما برای عده ای از این مردم انگار نه انگار.

قضیه این عده از مردم این است که کار کار خودشان است بی توجه به اینکه اکنون ۹۱ کشور جهان با این ویروس منحوس دست به گریبانند و اصلا نظام تقصیری نداشته است.

-نه اینها می دانستند و دیر گفته اند

-خب حالا که چه؟ نمی خواهی حرف گوش کنی و موارد پیشگیری را رعایت کنی؟

-خودشون میگن از آنفولانزا ضعیف تره. اصلا این ویروس چرا بعد چین زرتی اومد ایران. اینا خودشون هواپیما فرستادن رفت ویروس رو آورد…

-به فرض محال همه حرفات درسته اما عقل سلیم میگه مراقبت کنید…چرا عین مور و ملخ کف خیابونا و سینه جاده هایین؟

و این مکالمه هر روز من و امثال من با بعضی از این مردم است.

آقای دکتر پورمحمدی استاندار محترم آذربایجان شرقی روی سخنم با شماست. آیا آمار را در دو روز گذشته بررسی کرده اید و متوجه هستید نرخ مرگ و میر ایرانی ها دارد از میانگین متوسط جهانی بالاتر می رود.

آمار روز پنجشنبه 16 اسفند

آمار کرونا روز پنجشنبه ۱۶ اسفند

بر اساس این آمارها در روز پنجشنبه مورخ ۱۶ اسفند ماه تعداد کل مبتلایان در کشور ۳۵۱۳ نفر بود که اگر نسبت آن را با فوتی ها بگیریم رقم ۳٫۰۴ درصد فوتی داشتیم یعنی از متوسط جهانی بالاتر.

آمار کرونا در روز جمعه ۱۷ اسفند ماه

حال اگر همین آمار را در روز جمعه ۱۷ اسفند هم در نظر بگیریم با نسبت ۱۲۴ فوتی به ۴۷۴۷ نفر مبتلا ۲٫۶ درصد مبتلا داشتیم که باز از میزان ۲٫۵ درصد متوسط تلفاتی که مسوولان وزارت بهداشت گفته بودند بالاتر بوده اما جای شکرش بر کاهش میزان فوتی ها باقیست.

آقای استاندار در این بین ترس از مرگ بر اثر ابتلا به کرونا مطرح نیست ترس از موج مبتلایان به این ویروس است که به اعلام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از منبع سازمان بهداشت جهانی در حال از راه رسیدن است.

آیا بیمارستان های استان آماده پذیرش این حجم از مبتلایان هستند؟! مازندران و گیلان و اصفهان جسورانه مبادی ورودی به استان هایشان را بستند. سیل مراجعت هم استانی های مقیم تهران از فردا پس فردا برای حضور در مراسم عید نوروز به سمت استان آغاز می شود و هریک از این عزیزان ممکن است ناقل پنهان این ویروس باشند. اگر کاری نشود بمب کرونا در استان منفجر می شود.

کار اقناع افکار عمومی با ما اصحاب رسانه، ما میدان دار این معرکه ایم نه شما

در چنین مواردی ارحم و ترحم باید جای خود را به اقتدار و قوه قهریه بدهد چرا که جان اهالی یک استان در خطر است. توان پذیرش بیماران در مراکز درمانی محدود است .

همین دیروز جمعه رشت مجبور به برپایی بیمارستان صحرایی شد. از قرنطینه نترسید، کار اقناع افکار عمومی با ما اصحاب رسانه، ما میدان دار این معرکه ایم نه شما. تولید محتوا و آموزش مردم به عهده صدا و سیما و ما در فضای مجازی. کمکتان می کنیم، مشت اقتدارتان را بالا برده و روی میز بکوبید و بگویید استان من باید قرنطینه شود، تجمع در اماکن عمومی ممنوع و بازار و امثالهم تعطیل.

شاید مردم و اصناف از شما برنجند اما فردا اگر کسی از آنها خدایی ناکرده فوت کند هم به اشتباه خودشان پی می برند و هم لعن و نفرینش برای ما و شما می ماند که دانسته آن کاری را که باید می کردیم نکردیم.پشتتان هستیم.

  • نویسنده : رامین فرهودی
  • منبع خبر : شرح آنلاین