کاربران فضای مجازی در ترکیه نسبت به سانسور خبری شیوع کرونا در این کشور اعتراضات خود را بروز می دهند.

به گزارش شرح آنلاین در حالیکه دولت ترکیه تاکنون از افشای اخبار مربوط به کرونا و تعداد مبتلایان به آن در این کشور خودداری کرده است بسیاری از شهروندان ترک که در فضای مجازی فعال هستند نسبت به این امر واکنش هایی را از خود بروز داده اند.

یکی از شهروندان ترکیه در پستی که در اینستاگرام منتشر کرده است می نویسد در شهر ما ۵۶ نفر مبتلا به کرونا هستند و تا عصر در بین مبتلایان به کرونا قرار دارم. فقط دست هایم را مدام می شویم.

 

کاربر دیگری نوشته است کرونا در ترکیه وجود دارد، وضع بیمارستانها وحشتناک است.

کاربر دیگری نوشته است : خیلی خنده دار است که همه کشور تحت تاثیر ویروس کرونا باشد اما تاکنون یک نفر در ترکیه مبتلا نشده است. هدفتان از این سرپوش گذاشتن ها چیست؟

برخی نیز با توجه به نیاز ترکیه به درآمد گردشگری برای اداره کشور و قرار گرفتن در آستانه آغاز تعطیلات بهاره و تابستانی نوشته اند: یکی از راه های انتقال کرونا پول است و الان بوی پول به مشام می رسد.

کاربری هم در اینستاگرام نوشته است: پروازها را متوقف کنید…

اما بیشترین واکنش به رفتار دولت ترکیه و فخرالدین کوجا وزیر بهداشت این کشور انتشار این پوستر در فضای مجازی است که از زده شدن ماسک به چشمان مسوولان ترکیه به جای زدن به دهانشان شکایت می کند.

انکار انتشار ویروس کرونا در کشور ترکیه یاعث افزایش میزان مبتلایان و ایجاد موج همه گیری در این کشور خواهد شد و این در حالی است که دولتمردان ترکیه برای مقاصد اقتصادی خود از بخش گردشگری و ایستادگی کردن بر مواضع نظامی ترکیه در سوریه از افشای آمار مبتلایان به کرونا و تلفات احتمالی آن برای مصون ماندن از فشار افکار عمومی داخلی و سازمان های بین المللی طفره می روند.

همچنین بزرگ بودن دروغ و انکار دولت ترکیه در خصوص کرونا باعث شده تا مردم از خود این سوال را بپرسند که آیا چنین چیزی ممکن است؟

  • نویسنده : رامین فرهودی
  • منبع خبر : شرح آنلاین