رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تا ساعت 24 روز چهارشنبه نتیجه تست ۴۹ نفر دیگر در استان مثبت اعلام شد.

دکتر محمدحسین صومی با بیان اینکه در چند ساعت اخیر از ۱۵۱ نفر تست گرفته شده است که ۴۹ نفر مثبت اعلام شد، افزود: ۳۵ درصد مراجعه کنندگان مبتلا به کرونا هستند که  ۳۱ مورد از تبریز، ۶ مورد ازمراغه، ۳ نفر از میانه و بناب، مرند، شبستر، بستان‌آباد و تقریبا همه استان درگیر این ویروس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره بر فوت ۴ نفر دیگر، تعداد کل قربانیان کروما در استان را ۲۱ نفر برشمرو و گفت: ۲ نفر فوتی امروز وقتی به بیمارستان آمدند که در حال رو به موت بودند.

وی اصافه کرد: ۲۲۴  نفر فرد مبتلا  به کرونا داریم که البته بیش از ۴۰۰ نفر نیز با احتمال کرونا در حال درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: همه فوت‌شدگان در استان بالای ۶۰ سال هستند و فقط دو نفر زیر ۶۰ سال هستند و همچنین با اینکه بهبودیافتگان از شرّ ویروس نجات پیدا می‌کنند ولی مشکل ریوی همچنان در آنها پایدار است.

وی با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد مبتلایان به کرونا در محیط‌های آلوده به این ویروس گرفتار شده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون از  ۱۳۰۰ نفر بستری در بیمارستان با علائم مشکوک به کرونا، برای  ۱۱۰۰ نمونه گرفته شده است.

صومی متذکر شد: بررسی‌ها نشان داده است که افرادی بیشتر مبتلا شده‌اند که در محیط‌های آلوده و شلوغ بودند که البته همه محیط‌ها در استان مکان آلوده

وی افزود: برخی از افراد دست از قهرمان‌بازی دست برداشته و به نکات بهداشتی از جمله با بیرون نرفتن و رعایت بهداشت توجه کنند.

رئیس علوم پزشکی تبریز متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

  • منبع خبر : فارس - شرح آنلاین