در ادامه با هم به فهرستی از بهترین گیم‌هایی اشاره خواهیم کرد که تعطیلات نوروز امسال حسابی سرشما را گرم خواهند کرد.

فصل‌ بهار با شکوفه‌های زیبا و هوای دلکش در راه است و مردم کوچه و خیابان از هم‌اکنون به استقبال نوروز می‌روند، دید‌وبازدید عید، مسافرت و عیدی دادن از چیزهایی است که پس از یک سال کار و تلاش وعده انجام آن‌ها را می‌دهیم، اما تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای تفریح و سرگرمی فراهم می‌کند و افراد زیادی را سراغ داریم که ترجیح می‌دهند تعطیلات نوروز به جای رفتن به مسافرت، پای صفحه‌جادویی تلویزیون بنشینند و با بهترین گیم‌های روز دنیا حسابی خوش بگذرانند. به همین دلیل در ادامه با هم به فهرستی از بهترین گیم‌هایی اشاره خواهیم کرد که تعطیلات نوروز امسال حسابی سرشما را گرم خواهند کرد. لازم به ذکر است که پلتفرم‌های مختلفی برای گیم‌ها وجود دارد و به همین دلیل در ادامه به صورت فهرست‌وار و با دسته‌بندی مشخص به بهترین بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای خانگی اشاره خواهیم کرد.

کنسول پلی‌استیشن ۴

بسیاری از بزرگان صنعت گیم‌ بر این باور هستند که نبض بازی‌ها در کنسول پلی‌استیشن ۴ می‌تپد، انصافاً هم باید گفت بعید به‌نظر می‌رسد رقیبی برای عناوین انحصاری پلی‌استیشن ۴ پیدا شود. با این حساب در ادامه به فهرستی از گیم‌های پلی‌استیشن ۴ اشاره خواهیم کرد که به قول گیمرها اگر بازی نکنید نصف عمرتان برفناست!

۱. بازی Horizon Zero Dawn

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

این بازی جذاب که ساخت استدیو گوریلا گیمز است توانست سال ۲۰۱۷ افتخار بهترین بازی سال را از آن خود کند. سبک بازی Horizon Zero Dawn نقش‌آفرینی اکشن است و داستان بازی در دورانی پسا آخرالزمانی می‌گذرد که ربات‌ها عرصه را بر انسان‌ها تنگ کرده‌اند، شخصیت اصلی این بازی دختری مو هویجی و بااراده است که دشمنان و معماهای بازی را یکی پس از دیگری پشت‌سر می‌گذارد.

این بازی به لحاظ گرافیک نیز حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد و گیم‌پلی روان و جذاب Horizon Zero Dawn اجازه نمی‌دهد که در حین بازی گذر زمان را متوجه شوید. خلاصه کلام اینکه اگر کنسول پلی‌ استیشن دارید بازی Horizon Zero Dawn در ایام عید حسابی شما را سرگرم می‌کند.

۲. بازی Nier: Automata

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

این بازی که برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و کامپیوترهای خانگی منتشر شده است سبکی مانند بازی‌های Bayonetta و Devil May Cry دارد و توانست پس از انتشار نظر منتقدین صنعت گیم را به خود جلب کند. داستان بازی Nier: Automata دوران پایان دنیا را به تصویر می‌کشد، در آن زمان هوش مصنوعی پیشرفت زیادی کرده و ربات‌های خوب و بدی را شاهد هستیم که در گروه‌های مختلف داستان زیبا و جذاب این بازی را به پیش می‌برند.

در کنار گیم‌پلی جذاب و فضای دلنشینی که در این بازی شاهد هستیم سازندگان Nier: Automata برای موسیقی این عنوان نیز چیزی کم نگذاشته‌اند و صحنه‌های احساسی این بازی با موسیقی روح‌نواز روایت می‌شود. بازی Nier: Automata برای گیمرهایی که به داستان بازی اهمیت زیادی می‌دهند و تمایل دارند گیم‌پلی جذاب و اکشن را تجربه کنند در ایام نوروز پیشنهاد می‌شود.

۳. بازی Uncharted 4: A Thief’s End

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

بعید به نظر می‌رسد کنسول پلی‌استیشن ۴ داشته باشید و بازی Uncharted 4: A Thief’s End را تمام نکرده باشید، اما اگر تاکنون سراغ این عنوان جذاب و انحصاری نرفته‌اید پیشنهاد می‌کنیم خودتان را برای تجربه‌ای ناب و فراموش نشدنی از یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۴ در شب‌و‌روز عید آماده کنید. بازی Uncharted 4: A Thief’s End که چهارمین نسخه از این سری بازی‌هاست در سبک‌ اکشن ادونچر طراحی شده و در این بازی کنترل شخصیتی شوخ‌ و ماجراجویی با نام ناتان دریک (Nathan Drake) را برای کشف‌ گنج‌های مخفی در اقصی‌نقاط دنیا در اختیار دارید.

گیم‌پلی بازی شباهت‌هایی به بازی معروف و افسانه‌ای تومب ریدِر (Tomb Raider) دارد و داستان این بازی را می‌توان به لحاظی به سری فیلم‌های سینمایی ایندیانا جونز شبیه دانست. پیشنهاد می‌کنیم اگر عید امسال وقت فراغت زیادی داشتید پس از تمام کردن Uncharted 4: A Thief’s End سراغ نسخه دیگر این بازی با نام Uncharted: The Lost Legacy بروید.

۴. بازی Monster Hunter: World

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

سری بازی‌های Monster Hunter از آن دسته بازی‌های مورد علاقه گیمرهای ژاپنی به حساب می‌آیند اما شرکت ژاپنی و خوشنام کَپکُم (capcom) در نسخه Monster Hunter: World کاری کرد کارستان و با بازی طرف هستیم که گیم‌پلی آن به مذاق تمامی بازیکنان خوش ‌می‌آید.

در این بازی گیمر باید در نقش شکارچی به همراه اعضای تیم خود بر روی نژادهای مختلف هیولاها تحقیق و آن‌ها را شکار کند. داستان این بازی تنها چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ ساعت از وقت شما در روزهای عید را می‌گیرد و از آنجایی که با یک بازی نقش‌آفرینی طرف هستیم که خیمرمایه‌های گیم‌پلی بازی‌های MMO در آن به چشم می‌خورد پس از اتمام بازی نیز حسابی می‌توانید با انجام ماموریت‌های متخلف سرگرم بمانید.

۵. بازی shadow of the colossus

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

در پنجمین قسمت از فهرست برترین عناوین پلی‌استیشن ۴ برای بازی کردن در عیدنوروز سراغ بازی رفتیم که هنر و نوآوری این بازی باعث شده تا پس از انتشار برای پلی‌استیشن ۲، این بازی را برای پلی‌استیشن ۳ و اکنون برای پلی‌استیشن ۴ شاهد باشیم. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌‌توان گفت با بازی باکیفیتی طرف هستیم که پس از ۱۳ سال نسخه بازسازی شده آن همچنان طرفداران را جذب و میخکوب خود می‌کند. سبک بازی shadow of the colossus اکشن و ماجراجویی است و داستان آن در خصوص کاراکتری با نام واندا است که برای نجات جان معشوقه‌اش از خوابی ابدی وارد سرزمین‌های ممنوعه می‌شود. گیمر باید در نقش واندا در این بازی غول‌ها را از بین ببرد تا محبوبش را به زندگی باز گرداند.


کنسول ایکس‌باکس وان

برخلاف پلی‌استیشن ۴ که گنجینه‌ای از بازی‌های انحصاری و جذاب دارد در ایکس‌باکس وان با بازی‌های انحصاری زیادی طرف نیستیم اما بازی‌های چندپلتفرمی زیادی را با بهترین کیفیت در کنسول ایکس‌باکس وان می‌توانید در ایام نوروز تجربه کنید.

۱. بازی Halo 5: Guardians

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

گیمرهای زیادی سری بازی‌های Halo را آبروی کنسول‌های ایکس‌باکس می‌دانند، جدیدترین نسخه این بازی Halo 5: Guardians نام دارد. در پنجمین نسخه از سری بازی‌های Halo گیمر در نقش سرباز کارکشته و محبوب دنیای Halo، مَستر چیف (Master Chief) و همچنین شخصیت جدیدی با نام جیمسون لاک (Jameson Locke) حاضر می‌شود. سری‌ بازی‌های Halo که همگی در سبک شوتر اول‌شخص به‌حساب می‌آیند در کنار داستان زیبایی که روایت می‌کنند دارای مراحل آنلاین و رقابت‌های نفس‌گیر جذابی هستند و پیشنهاد می‌کنیم اگر ایکس‌‌باکس وان دارید و ایام عید نمی‌دانید چه کاری بکنید با انجام بازی Halo 5: Guardians خود و دوستانتان را مهمان ساعت‌ها سرگرمی و هیجان کنید.

۲. بازی Forza Motorsport 7

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

اگر به بازی‌های شبیه‌سازی رانندگی علاقه دارید به احتمال زیاد نام سری بازی‌های Forza به گوش شما خورده است. به جرأت می‌توان گفت بازی Forza Motorsport 7، باگرافیک‌ترین بازی شبیه‌ساز در بین کنسول‌های نسل هشتم است. جزئیات در Forza Motorsport 7 به اندازه‌ای رعایت شده است که دود از سر گیمر بلند می‌شود، انجام این بازی به‌صورت تک‌نفره و آنلاین و رقابتی می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند بدون اینکه گذر زمان را حس کنید. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم یک ظرف آجیل عید را کنار دستتان بگذارید و از بازی Forza Motorsport 7 لذت ببرید.

۳. بازی Destiny 2

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

نسخه اول بازی Destiny غوغا به‌پا کرد و دومین نسخه این بازی که برای پلی‌استیشن ۴، کامپیوترهای خانگی و ایکس‌باکس وان ساخته شده، گزینه مناسبی برای بساط شادی و سرگرمی عید امسال گیمرهای ایکس‌باکس وان است. بازی Destiny 2 در گروه گیم‌های شوتر اول‌شخص قرار می‌گیرد و گرافیک جذاب و چشم‌نواز در کنار گیم‌پلی روان و هیجان انگیز را می‌توان از ویژگی‌های بارز Destiny 2 دانست. انجام آنلاین بازی Destiny 2 با دوستان و رقبا می‌تواند شادی روزهای خوش عید را دوچندان کند.

۴. بازی call of duty wwii

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

در فهرست‌ بازی‌های جذاب ایکس‌باکس وان برای عید نوروز به ۲ گیم شوتر اول‌شخص اشاره کردیم و اگر به غیر از بازی call of duty wwii هر گیم دیگری بود اسمی از آن در این فهرست نمی‌آوردیم اما گیمرهای قهار به خوبی می‌دانند که از کنار call of duty wwii به این راحتی‌ها نمی‌توان گذشت. بازی call of duty wwii برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ و کامپیوترهای خانگی منتشر شده است و مثل همیشه پس از انتشار به راحتی به رده بالای جدول پرفروش‌ترین بازی‌های ۲۰۱۸ راه پیدا کرد.

با این حساب اگر دلتان هوس یک بازی شوتر اول‌شخص جذاب و نفس‌گیر کرده است یا اینکه می‌خواهید با دوستانتان در میادین نبرد جنگ جهانی دوم در حالت آنلاین دست‌و‌پنجه نرم کنید بازی call of duty wwii بهترین انتخاب برای سپری کردن روزهای خوش عید خواهد بود.

۵. بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

دو سه سالی از انتشار بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain می‌گذرد اما از آنجایی که سری‌بازی‌های Metal Gear همیشه به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن منتشر می‌شوند و برای اولین بار گیمرهای ایکس‌باکس وان افتخار بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را داشتند حیف‌مان آمد که به این بازی شاهکار اشاره نکنیم. با این حساب اگر ایکس‌باکس وان دارید و هنوز بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را تجربه نکرده‌اید در انتخاب این عنوان برای بازی در ایام نوروز شک نکنید.


کامپیوترهای خانگی

انصافاً باید اعتراف کرد تجارت و سودآوری گریبان صنعت بازی‌های رایانه‌ای را نیز گرفته است و همانند کنسول‌های بازی در کامپیوترهای خانگی با عناوین انحصاری زیادی طرف نیستیم، اما کاربران کامپیوترهای خانگی از لطف بازی‌های تراز اول بی‌نصیب نیستند و با یک کامپیوتر نسبتاً خوب و امروزی می‌توان عید امسال بهترین بازی‌های روز دنیا را تجربه کرد.

۱. بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

این بازی که در بین گیمرها با نام اختصاری PUBG نیز خطاب می‌شود توانست در عرض مدت بسیار کمی چیزی بیشتر از ۳۰ میلیون بازیکن جذب کند، در این بازی چیزی حدود ۱۰۰ گیمر در مکان بسیار بزرگ رها می‌شوند تا به جان هم بیافتند و یکدیگر را به هر قیمتی که شده از بین ببرند. گیمر در این بازی به صورت تنها یا با دوستان خود می‌تواند بازی کرده و با انتخاب استراتژی‌های درست و مناسب و پیدا کردن سلاح‌های برتر سایر رقبا را از صحنه کارزار حذف کند. سیستم مبارزات این بازی نیز کاملاً منصفانه و معمولی است و گیم‌پلی خسته‌کننده و دشوار ندارد.

۲. بازی Overwatch

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

این بازی توانست پس از انتشار در سال ۲۰۱۶ عنوان بهترین بازی سال را از آن خود کند، شرکت بلیزارد (blizzard)، به عنوان توسعه‌دهنده این بازی از زمان انتشار تاکنون دائم محتوا و مراحل جدید به بازی Overwatch اضافه می‌کند و این امر باعث شد در سال ۲۰۱۷ این گیم جایزه بهترین بازی با توسعه مداوم (ongoing game) را نیز از آن خود کند. در Overwatch با یک بازی چند نفره آنلاین و گروهی طرف هستیم که از سبک شوتر اول‌شخص پیروی می‌کند، خوشبختانه بازی Overwatch برخلاف بیشتر بازی‌های تراز اول کامپیوتری که به کارت گرافیک حرفه‌ای نیاز دارند بر روی کامپیوترهایی با سخت‌افزار نه‌چندان قوی نیز بالا می‌آید.

۳. بازی Kingdom Come: Deliverance

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

بازی‌های اکشن با سبک نقش‌آفرینی در کامپیوترهای شخصی طرفداران زیادی دارند و با یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز طرف هستیم که سبک‌و‌سیاقی بسیار واقع‌گرایانه دارد. این بازی داستان آهنگری جوان را در قرن ۱۵ میلادی حکایت می‌کند که پس از حادثه‌های مختلفی برای گرفتن انتقام لباس رزم بر تن می‌کند. این بازی برای گیمرهایی که زبان انگلیسی خوبی دارند تجربه‌ای بسیار لذت بخش خواهد بود، به لحاظ گیم‌پلی نیز سازندگانی بازی Kingdom Come: Deliverance دوربین اول شخص را برای مبارزات در نظر گرفته‌‌اند تا بازی حالتی طبیعی و باورپذیر داشته باشد. بازی‌های نقش‌آفرینی گیم‌پلی طولانی دارند و در نتیجه این بازی کل تعطیلات نوروز سر شما را گرم خواهد کرد.

۴. بازی Civilization VI

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

از گذشته تاکنون کامپیوترهای خانگی مهد بازی‌های استراتژیک بوده‌اند، این روزها بازی‌های موبایل زمینه گیم‌های استراتژیک را در کامپیوتر کم‌ کرده است اما باز هم بازی‌های استراتژیک تراز اولی را سراغ داریم که ساعت‌ها گیمر را مشغول می‌کند. بازی Civilization VI سبک استراتژی نوبتی دارد و گیمر سکان یکی از تمدن‌های بشری را در اختیار می‌گیرد تا بتواند با گسترش قلمرو خود از طریق راه‌های نظامی، علمی و دیپلماسی گوی رقابت از سایر تمدن‌ها را برباید و بازی را به پایان برساند. با این حساب اگر به کشورگشایی علاقه دارید عید نوروز امسال را به فال نیک بگیرید و در بازی Civilization VI تمدنی ماندگار و باشکوه بنا کنید.

۵. بازی assassin creed origins

بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند

اگر اهل بازی‌های رایانه‌ای باشید به احتمال زیاد سری بازی‌های Assassin Creed را می‌شناسید، در بازی assassin creed origins که دهمین نسخه اصلی از این مجموعه‌ بازی‌ها به حساب می‌آید گیمر را به دوران مصر باستان می‌برد تا با گرافیکی خیره‌کننده و داستانی جذاب ساعت‌ها سرگرم شوید. بناهای تاریخی مصر در این بازی به بهترین نحو ممکن باز‌سازی شده است تا در کنار بازی، تجربه‌ای جذاب از گشت‌و‌گذار در مصر باستان را نیز داشته باشید. سری‌ بازی‌های assassin creed همیشه در بین گیمرهای کامپیوترهای خانگی محبوبیت داشته‌اند و assassin creed origins بدون شک موجبات سرگرمی شما در ایام نوروز را به بهترین نحو ممکن فراهم می‌کند.

در این قسمت به پایان فهرست بهترین گیم‌هایی که در عیدنوروز حسابی شما را سرگرم می‌کند رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم گیمر قهاری هستید و عناوین دیگری را سراغ دارید که عید نوروز زمان مناسبی برای بازی کردن آن‌هاست، این عناوین را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

  • منبع خبر : برترین ها