تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی گفت: آمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۱۱۹۰ نفر رسید.

محمدحسین صومی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه ۹۶ کرونا مثبت جدید در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده است، افزود: تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۱۹۰ نفر رسیده است.

وی گفت: از این تعداد متأسفانه ۱۱۴ نفر فوت کرده اند.

صومی از مردم می‌خواهیم تا در خانه‌های خود بمانند، گفت: با ماندن در خانه می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

وی ادامه داد: نیاز است مردم این ویروس را جدی گرفته و از تردد در خیابان‌ها خودداری کنند و هم‌اکنون ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم که با این روند تصاعدی، وضعیت بدتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان هستیم، گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر کادر درمانی در آذربایجان شرقی در زمینه ارائه خدمات مرتبط با کرونا مشغول خدمت هستند.

وی ادامه داد: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: براساس آمارهای موجود، بیش از ۹۰ درصد بیماران مبتلا شده به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی، از طریق مسافران خارج از این استان به این بیماری مبتلا شده اند.

  • منبع خبر : مهر