هشترود- فرماندار هشترود از غیر ساکنین هشترود خواست هر چه سریع‌تر به خانه‌های خود برگردند و گفت: ادارات دولتی هشترود با حداقل نیرو دایر خواهند بود.

امین امینیان امروز صبح در گفتگو با خبرنگاران هشترودی اظهار داشت: طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا (فاصله گذاری اجتماعی) با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری، صیانت از جان مردم و حفظ سلامت همه شهروندان به درخواست بیش از ۸۰ درصد مردم در سطح شهرستان همزمان با کل کشور از روز جمعه ۸ فروردین تا ۱۵ فروردین به اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه هدف این طرح علاوه از اینکه در خانه بمانیم، به خانه برگردیم می‌باشد از مسافران خواست تا سریعاً به خانه‌های خود برگردند و کسانی که قصد مسافرت دارند همین الان سفر خود را لغو کنند. چون جرایم سنگینی برای آنها در نظر گرفته شده است.

ورود افراد غیرساکن به شهرستان هشترود ممنوع است

وی افزود: بر اساس این طرح از دیشب تنها ورود افراد ساکن هشترود مجاز بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است و از ورود آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید و با متخلفین شدیداً برخورد خواهد شد. خودرو رانندگان متخلف به مدت یک ماه توقیف و هزینه‌های جانبی اخذ و علاوه بر این پنج میلیون ریال نیز جریمه خواهند شد.

فرماندار هشترود با بیان اینکه تأمین مایحتاج ضروری مردم از اهداف اصلی این طرح است، گفت: فقط واحدهای صنفی تأمین کننده مایحتاج عمومی و ضروری مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز و بقیه واحدهای صنفی در این ایام تعطیل خواهند شد. محل کار اصناف خاطی به مدت یک ماه پلمب خواهد شد.

بانک‌های هشترود به صورت شیفتی کار می‌کنند

امینیان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور مقابله با ویروس کرونا بانک‌ها به صورت شیفتی کار خواهند کرد و ادارات دولتی نیز با حداقل نیرو دایر خواهند بود.

وی همچنین از ممنوعیت تردد تاکسی‌های درون و برون شهری و آژانس‌های تلفنی نیز به جز موارد اورژانسی در طول اجرای طرح خبر داد و از هموطنان و همشهریان خواست از ترددهای غیرضروری و حضور در اماکن عمومی، بشدت پرهیز کنند.

فرماندار هشترود تصریح کرد: هرگونه مراسم اجتماعی رسمی و غیر رسمی در این مدت ممنوع است و در روز ۱۳ فروردین روز طبیعت از هرگونه تمرکز و تراکم جمعیت جلوگیری خواهد شد.

  • منبع خبر : مهر