تبریز- فرمانده قرارگاه شمالغرب ارتش از افزایش کنترل‌ها در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد.

امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو روز سه‌شنبه در گفت و گویی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: از مردم تقاضا می‌کنم که به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و ریشه کنی آن، همچنان در خانه بمانند و کمک کنند این بیماری خطرناک در کشور کنترل شود.

وی از تلاش‌های جدی نیروی انتظامی و هلال احمر در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تقدیر کرد و افزود: در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین با معدود افرادی که به مقررات فاصله گذاری اجتماعی پایبند نباشند و جان خود و هموطنان را به خطر بیاندازند برخورد می‌شود.

وی محدود کردن ارتباطات انسانی را مؤثرترین روش مقابله با گسترش ویروس کرونا دانست و افزود: مطمئن هستم هموطنان همانند گذشته، در اجرای این طرح و ریشه کنی ویروس کرونا همکاری خواهند کرد.

حاجیلو به ایجاد ۱۷ پایگاه کنترل تردد و پایش سلامت سرنشینان خودروهای عبوری در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان‌های شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: در این پایگاه‌ها طرح منع ورود افراد و خودروهای غیر بومی به استان‌های شمالغرب کشور به صورت جدی اجرا می‌شود و تنها خودروهایی که مجوز ورود به استان‌های شمالغرب را دارند برابر پروتکل تعریف شده و بعد از پایش سلامت از پایگاه‌های کنترلی مبادی ورودی عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: از زمان اجرای این طرح در مبادی ورودی و خروجی استان‌های تحت مأموریت، بیش از ۱۷۶ هزار نفر مورد پایش سلامت توسط یگان‌های بهداشت و درمان ارتش قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۵۵ نفر با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های مرجع منتقل شده‌اند.

وی از ایجاد ۸۵۰ تخت نقاهتگاهی در ۱۱ شهرستان شمالغرب کشور توسط ارتش خبر داد و افزود: این نقاهتگاه‌ها در راستای پشتیبانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده اند و ما آمادگی داریم در صورت درخواست هر کدام از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها نسبت به افزایش این تخت‌ها اقدام کنیم.

  • منبع خبر : مهر