بندرعباس - جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هرمزگان گفت: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی براثر بیماری کرونا در استان وجود نداشته است.

سعید ناجی پنج شنبه شب در نشستی با خبرنگاران بیان داشت: از تعداد ۲۱۴ نفر که کرونا مثبت داشته اند ۱۸۴ نفر از بیمارستان‌ها مرخص، ۱۵ نفر همچنان بستری هستند و متأسفانه ۱۵ نفر نیز تاکنون فوت کرده اند که باید گفت خوشبختانه آمار فوتی در خصوص این بیماری در استان امروز وجود نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر به تعداد کرونا مثبت استان افزوده شده که آرزوی سلامتی برای تمامی بیماران را داریم.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هرمزگان اصافه کرد: با تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای شیوع این بیماری و راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی بیماری کرونا این توفیق حاصل شده که تعداد تست‌ها از حدود ۳۰ مورد به بیش از ۸۰ نمونه برسد و افزایش تعداد تست‌های مثبت کرونا در استان به همین دلیل بوده و این امر نباید موجب نگرانی شود.

ناجی با تشکر از هرمزگانی‌ها با دلیل رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه در روز ۱۳ بدر، گفت: جا دارد از طرف ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هرمزگان از تمامی مردم عزیز استان که صبورانه در این روز همراهی کردند و در خانه‌های خود ماندند و کمک کردند این روز با کمترین دغدغه و مشکلی سپری شود تشکر کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان هرمزگان، افزود: خوشبختانه در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان بیش از ۹۰ نقطه، تیم‌های کنترل و ارزیاب مستقر هستند که بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت شبانه روزی در این تیم‌ها حضور دارند.

ناجی اضافه کرد: با استقرار ۹۰ تیم کنترل و ارزیاب در مبادی ورودی استان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر طی این روزها و در اجرای این طرح مورد غربالگری قرار گرفتند که تعدادی نیز بنا به ًضرورت ها جریمه شدند و با آنها برخورد شده است.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هرمزگان از کاهش بیش از ۹۰ درصد ورودی نسبت به سال گذشته به استان خبر داد و گفت: غربالگری ویژه ای با مواجه شدن با پایان تعطیلات اعمال خواهد شد و با جدیت بیشتر و مراقبت بیشتر مبادی ورودی استان کنترل خواهد شد از مردم عزیز نیز می‌خواهیم که با تیم‌های مستقر در مبادی ورودی استان همکاری لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به نحوی فعالیت ادارات استان نیز گفت: مقررات فعالیت ادارات نیز برابر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تا ۲۰ فروردین تمدید شده و همان شرایطی که قبلاً اعلام شده بود در نظر گرفته شده است.

  • منبع خبر : مهر