خرمشهر- شهردار خرمشهر گفت: در راستای ممانعت از فعالیت بساطی های بازار صفای خرمشهر، بیشتر مسیرهای منتهی به این بازار بسته شد.

از پنچ شنبه شب بیشتر فرعی‌های منتهی به بازار صفا از سمت خیابان ۴۰ متری مسدود شدند.

وی، پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا را هدف از این اقدام دانست و گفت: با وجود به کارگیری روش‌های فرهنگی برای ممانعت از تجمع مردم در بازارها و رعایت نشدن فاصله اجتماعی در بازار صفا خرمشهر، دستور تعطیلی این بازار اجرایی شد.

شهردار خرمشهر به حضور شمار اندکی از دست‌فروشان در روز دوم تعطیلی بازار اشاره کرد و گفت: با وجود هشدارهای داده شده امروز حدود هفت نفر در بازار صفا بساط گستردند که با همکاری نیروهای انتظامی جمع آوری شدند.

وی افزود: برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، فردا مأموران انتظامی و اجراییات شهرداری از صبح زود فردا در بازار صفا مستقر خواهند شد و مسدود کردن مسیرها نیز مانع بازدارنده دیگری است.

دارابی با اینکه تعطیلی بازارهای محل عرضه تره‌بار در خرمشهر مشکلی در عرضه این اقلام ایجاد نمی‌کند تأکید کرد و توضیح داد: طبق گزارش اداره صمت مجوزهای صادر شده برای عرضه میوه و تره‌بار به میزان کافی صادر شده است و می‌تواند نیاز شهرستان را در مناطق مختلف تأمین کند.

بنا به گفته وی با توجه به احتمال تکرار تجمع مردمی با تعیین محلی واحد برای عرضه تره‌بار، تا زمان رفع شدن مشکل کرونا برنامه‌ای برای ایجاد میدان و یا بازار مرکزی تره‌بار در خرمشهر اجرایی نخواهد شد.

  • منبع خبر : مهر