روزنامه ژاپن تودی امروز سه شنبه گزارش کرد دستکم ۱۸ پزشک یک بیمارستان این کشور پس از یک شام دسته جمعی به کرونا مبتلا شده اند.

بیمارستان آموزشی کیو که همه این پزشکان اهل این بیمارستان هستند در بیانیه ای اعلام کرد حدود ۴۰ نفر از این پزشکان در پایان ماه مارس، بدون توجه به مقررات و آیین نامه های دانشگاه، با یکدیگر شام دسته جمعی صرف کرده اند.

«یوکو کیتاگاوا» رییس بیمارستان اعلام کرد این پزشکان در حال آموزش، مقررات مصوب مبنی بر عدم حضور در فعالیت های گروهی را نادیده گرفته اند.

او افزود: ابتدا در پایان ماه مارس، آزمایش کرونا یکی از پزشکان پس از صرف این شام مثبت اعلام شد آزمایش های بعدی نشان داد ۱۷ پزشک دیگر به این بیماری مبتلا شده اند.

وی با اشاره به اینکه این پزشکان با ۱۰۰ پزشک دیگر در ارتباط بوده اند ضمن عذرخواهی از مردم ژاپن، خاطر نشان کرد: غیرقابل تحمل است کسانی که باید حافظ جان مردم باشند خود ضوابط را نادیده گرفته و تا این حد سهل انگاری کرده باشند.

به همه ۱۰۰ پزشک دیگر که با این افراد آلوده در ارتباط بوده اند تاکید شده است باید برای دو هفته در منزل بمانند و خود را قرنطینه کنند.

از امروز در توکیو و شش منطقه دیگر ژاپن به دلیل شیوع کرونا وضعیت فوق العاده اعلام شده است و به همه مردم توصیه شده است از خانه ها خارج نشوند.

  • منبع خبر : ژاپن تودی