مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی در برنامه زنده تلویزیونی گفت: بر خلاف سایر مکاتب فکری و معنوی دنیا که در آن انتظار و منجی گرایی برای تعمیق انسان گرایی است این فرهنگ در اسلام بر اساس خداباوری و خدامحوری است.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی با حضور در برنامه زنده سحرلرشبکه سهند به مناسبت نیمه شعبان ضمن بیان این مطلب ابراز داشت: مهدویتی که غرب و منتظران منجی در جهان به دنبال آن هستند مهدویت نوعی است به این معنی که بر اساس آموزه های دکارتی و فلسفه اومانیسم گرای او به دنبال فردی برای نجات خود هستند.

وی افزود: به همین منظور در غرب، هالیوود و صهیونیسم بر آن است تا با تولید فیلم هایی در ۲۰ سال اخیر این نگاه خود را به بشریت تحمیل کرده و خاستگاه این تحول آخرالزمانی را در غرب قرار دهد حال اینکه نگاه اسلام به مهدویت، مهدویت شخصی بوده و منجی فردی از دودمان امام حسن عسکری(ع) است که برای دعوت دوباره مردم به مسیر خدا محوری و پیروی از اسلام ظهور خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در چنین شرایطی نباید اجازه داد تا غفلت های تاریخی موجب انحراف از مسیر اصلی مهدویت شود بلکه بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب باید در مسیر خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی برای رسیدن به طلوع خورشید ولایت کوشش شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اهمیت جشن نیمه شعبان نیز گفت: با زنده نگهداشتن این سنت مبارک تلاش بر آن است تا بشر از غلتیدن در غفلت استراتژیک در امان بماند و بدانیم انقلاب اسلامی با بنیانگذاری امام خمینی(ره) و رهبری و پرچمداری مقام معظم رهبری ضمن طرح مسئله ولایت فقیه زمینه ساز ظهور مهدی موعود(عج) شده و مسیر و هدف ما را در این مکتب تعیین کرده اند.

وی در پایان ابراز داشت: باید لحظه به لحظه عمر ما با انتظار فرج سپری شود و نیمه شعبان رخدادی است تا عالم منتظر ایشان باشد.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی