فرماندار هشترود به همراه سیدحمزه امینی نماینده هشترود و قره آغاج ، رحمانی مدیرکل مجریان آزادراهی کشور، حنفی مجری آزادراه‌های شمالغرب کشور، مدیران شرکت مشاور و پیمانکاران قطعه ۴ و ۵ آزادراه مراغه - هشترود از قطعات مذکور بازدید و طی جلسه‌ای پیرامون چگونگی ادامه عملیات عمرانی و اجرائی پروژه تصمیم گیری کردند.

امینیان در این جلسه با بیان اهمیت ارزش آفرینی قطعه ۵ آزادراه مراغه – هشترود برای شهر هشترود که محل اتصال این شهر به آزادراه تبریز – زنجان است اظهار داشت: عملیات اجرای پروژه از دو سال پیش آغاز شده است هرچند پروژه، از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار می‌باشد اما انتظار می‌رفت باتوجه به طول پروژه( ۶.۲ کیلومتر ) تاکنون شاهد اتمام عملیات و بهره برداری از آن باشیم.

وی ضمن ابراز امیدواری و تاکید بر اتمام عملیات اجرائی پروژه در سال جاری خاطرنشان کرد: اتمام پروژه می‌تواند افزایش امیدواری و رضایتمندی شهروندان از عملکرد مسئولان را به همراه داشته باشد.

فرماندار هشترود همچنین از جمله مزیت‌های آزادراه مراغه-هشترود در قطعه ۵ را ایجاد هویت ، منظر و مبلمان برای شهر دانست که موجب تمایز آن از سایر نمونه‌های آزادراه‌ها شده و باعث می شود هم زیبائی آن و هم نقش آفرینی اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی آن چند برابر شود.

امینیان ضمن اشاره به همکاری‌های انجام شده از طرف شهرستان از جمله جابجایی تاسیسات زیر ساختی ، رفع معارضین و اجازه برداشت مصالح رودخانه‌ای به پیمانکار و … خواستار ایجاد رمپ ورودی مناسب از محل قطعه ۳ آزادراه مراغه-هشترود به شهر نظرکهریزی شد.

وی همچنین خواستار ابلاغ طرح تقاطع ورودی به شهر با لحاظ طراحی شهری شد و گفت: در ورودی از سمت شهر می‌بایست یک طرح با رعایت دو مقوله بسیار مهم هویت و منظر شهری طراحی و پیاده شود چرا که اولین فضایی که مسافران با آن مواجه می شوند ورودی شهر است لذا اولین تصویر ذهنی از یک شهر به وسیله مبادی ورودی ایجاد می شود این تصویر ذهنی در ارزش گذاری یک مخاطب بر کیفیت محیطی بطن شهر بسیار تاثیر گذار است. یک ورودی موفق ، ورودی است که بتواند در حین ورود ، دریافتی سریع ، چشم اندازی نسبتا گسترده از شهر را در اختیار مخاطب قرار دهد.

سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه کلنگ احداث آزادراه مراغه-هشترود در دولت تدبیر و امید بر زمین شده است ابراز امیدواری کرد این پروژه یا بخش قابل توجهی از آن در همین دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت علی‌رغم همه مشکلات دولت به لحاظ اقتصادی توافقاتی با بانک سپه به منظور پرداخت ۲۰ میلیارد تومان برای ادامه فعالیت‌ها در قطعه ۵ پروژه انجام شده که ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ سهم زمین‌های تملک شده کشاورزان خواهد بود.

نماینده هشترود و قره آغاج همچنین خواستار بررسی مجدد ۲۳ کیلومتر از قطعه ۴ آزادراه مراغه-هشترود شد و گفت: این مسیر به دلیل برف‌گیر بودن و سایر مسائل فنی می‌تواند مشکلات بزرگی برای آزادراه پس از تکمیل به وجود آورد.

رحمانی مدیرکل مجریان آزادراهی کشور هم در این جلسه ضمن قول مساعد بر اتمام قطعه ۵ آزادراه مراغه_هشترود تا پایان سال جاری، از تلاش برای تامین بخشی از هزینه‌های پیمانکار پروژه خبر داد و از مشاور و پیمانکار پروژه خواست تا تمامی ظرافت‌های لازم برای زیباسازی و احداث مبلمان آزادراه را در این قطعه در نظر بگیرند و توجه ویژه نسبت به طراحی ورودی شهر هشترود از این محل داشته باشند.

همچنین در این جلسه مصوب شد که در وسط آزاد راه رفوژ ، روشنایی و احداث یک تقاطع غیر هم سطح از سمت آزاد راه زنجان تبریز ایجاد شود.

لازم به ذکر است قطعه ۵ آزادراه مراغه هشترود به طول ۶.۲ کیلومتر می‌باشد که عملیات خاکبرداری آن با ۶۵۰ هزار مترمکعب به پایان رسیده و ۲۰هزار مترمکعب از پروژه خاکریزی شده که بخش قابل توجهی از آن را شامل می‌شود. ابنیه پروژه شامل ۱۵ آبرو و … است که عملیات احداث آن‌ها به پایان رسیده است. همچنین قطعه ۴ پروژه آزادراه مراغه هشترود با ۶۰ درصد خاکبرداری، ۱۰ درصد خاکریزی و ۱۳ درصد بتن‌ریزی در مجموع از پیشرفت کلی ۲۳ درصدی برخوردار می‌باشد.

 

  • منبع خبر : شرح آنلاین