سئو و بهینه سازی وب سایت، یکی از مهمترین زیر شاخه های علم دیجیتال مارکتینگ می باشد. استفاده از تکنیک ها و اصولی که در قوانین سئو به آن پرداخته می شود، به شما کمک خواهد کرد وب سایت خود را پر بازدید تر نمایید.

سئو و بهینه سازی وب سایت، یکی از مهمترین زیر شاخه های علم دیجیتال مارکتینگ می باشد. استفاده از تکنیک ها و اصولی که در قوانین سئو به آن پرداخته می شود، به شما کمک خواهد کرد وب سایت خود را پر بازدید تر نمایید. نحوه انجام این کار نیز به این صورت می باشد که ، هنگامی که وب سایت شما از اصول و قوانین سئو استفاده می کند، بهینه می گردد. بهینه سازی سایت باعث می شود تا ربات های موتور جستجوگر مورد نظر، وب سایت شما را به عنوان یک سایت مفید و خوب شناسایی کنند. همین امر باعث می شود تا هنگامی که کاربر عبارتی را جستجو گرد و آن عبارت به محتوای وب سایت شما مربوط بود، وب سایت شما در رتبه های برتر صفحه نتایج جستجو نمایش داده شود.

پس سئو و بهینه سازی وب سایت، جزء مهم ترین مسائلی است که در زمینه پیشرفت وب سایت نقش دارد و تمام مدیران باید به آن توجه لازم را داشته باشند. مدیران وبسایت ها و وبمستران می توانند برای یادگیری سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو به مقاله آموزش سئو مبتدی جواد یاسمی بروند.

از این رو دسته ای از آن ها به دلیل داشتن مشاغل زیاد و کبود وقت، وب سایت خود را به دست متخصصین در این زمینه می سپارند تا قوانین سئو را بر روی آن اجرا نمایند. اما دسته ای دیگر از آن ها نیز هستند که خودشان در زمینه آموزش قدم برداشته و تمام نکات لازم را برای بهینه سازی وب سایت یاد می گیرند؛ سپس آن ها در سایت خود پیاده سازی می نمایند.

در نهایت زمانی که وب سایت شما در رتبه های برتر نمایش داده شوند، کلیک پذیری وب سایت افزایش یافته و آمار بازید بالا می رود.

 

آموزش سئو:

آموزش سئو سایت شامل موارد مختلفی می باشد که در این مقاله به توضیح کامل درباره آن می پردازیم.

دریافت آموزش سئو، وابسته به نیاز شما و همچنین سطح دانش شما متفاوت می باشد. برای مثال اگر شما هیچ نوع دانشی در زمینه سئو نداشته باشید و فقط بخواهید در رابطه با بهینه سازی سایت اطلاعات کلی داشته باشید دریافت آموزش های مقدماتی برای شما کفایت می کند. اما اگر هیچ اطلاعاتی نداشته باشید و بخواهید تمام خدمات سئو و بهینه سازی که روی وب سایتتان باید اجرا شود را خودتان انجام دهید، باید آموزش سئو را از صفر تا صد طی دوره های پی در پی دریافت نمایید.

علاوه بر آن نحوه دریافت آموزش نیز بسیار مهم می باشد. مثلا شما نمی توانید تمام آموزش های لازم سئو را با یک بار شرکت در دوره هایی که برگزار می شوند دریافت کنید. زیرا اگر قصد دارید یک سئو کار حرفه ای باشید، باید به طور مداوم علوم خود را در زمینه سئو ارتقا دهید.

اما به طور کلی سئو و بهینه سازی وب سایت، شامل یک سری چارچوب، قوانین و اصطلاحات خاص می باشد که برای حرفه ای شدن باید دانش خود را درباره هر یک از این موارد، ارتقا دهید. این موارد عبارتند از:

شناخت انواع تکنیک های سئو:

تکنیک های سئو و بهینه سازی وب سایت، شامل قوانین و مواردی می باشد که برای استفاده از آن ها باید دقت کنیم و به طور اصولی آن ها را به کار ببریم. زیرا تعدادی زیادی تکنیک وجود دارند که در صورت افراط در استفاده از آن ها، نه تنها به بهینه سازی وب سایت کمک نمی شود، بلکه باعث لطمه زدن به سایت نیز می گردد. از این رو برای جلوگیری از ایجاد هر گونه لطمه به وب سایت، متخصصان تمام قوانین سو را در نظر گرفته و به سه دسته اثلی تقسیم بندی کرده اند:

سئو کلاه سفید:

این نوع تکنیک ها شامل تمام مواردی می باشد که نحوه استفاده درست از آن ها اعلام شده و سئوکار می تواند آن ها را به راحتی در سایت مشتری استفاده نماید.

سئو کلاه سیاه:

این نوع سئو شامل کلیه موارد و تکنیک هایی می باشد که استفاده از آن ها باعث صدمه دیدن وب سایت شده و یک سئو کار تحت هیچ شرایطی نباید از آن ها استفاده نماید.

سئو کلاه خاکستری:

این نوع دسته بندی، بین دو مورد بالا می باشد. یعنی شامل تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد اما به گونه ای به کار می رود که باعث دور زدن قوانین و الگوریتم های موتور جستجوگر شما می شود. استفاده از این نوع تکنیک ها خیلی توصیه نمی شود اما گار کسی قصد استفاده از آن ها را داسته باشید، باید به طور تخصصی در زمینه سئو و بهینه سازی کار کرده و تجربه های لازم را داشته باشد.

دسته بندی خدمات سئو:

خدماتی که در زمینه سئو وجود دارند به دو دسته مهم تقسیم بندی می شوند:

سئو داخلی:

سئو داخلی وب سایت که اصطلاح انگلیسی آن on page seo می باشد، شامل کلیه ی قوانین و تکنیک هایی است که برای بهینه سازی در داخل وب سایت انجام می شود. مثل تولید محتوا های سئو شده، استفاده از تصاویر بهینه، توجه به وظعیت واکنشگرایی سایت و … .

سئو خارجی:

سئو و بهینه سازی خارجی وب سایت، که اصطلاح انگلیسی آن off page seo می باشد، شامل کلییه تکنیک ها و مواردی است که خارج از محیط وب سایت انجام شده اما بر روی بهینه سازی سایت شما تاثیر می گذارند. این موارد شامل تکنیک هایی از قبیل دریافت بک لینک های قوی، انتشار رپورتاژ آگهی و … می باشد.

نتیجه گیری:

اگر به دنبال دریافت آموزش های لازم در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت می باشید، باید ابتدا به بررسی میزان و سطح دانش خود در این زمینه بپردازید. سپس با توجه به این موضوع و همچنین مواردی که قصد دارید درباره سئو بدانید، نحوه دریافت آموزش های خود را انتخاب نمایید.

 

این مقاله برگرفته از وبسایت  جواد یاسمی  است.

 

  • نویسنده : جواد یاسمی
  • منبع خبر : سایت جواد یاسمی