سرمربی تیم ملی نوجوانان کشتی فرنگی گفت: فدراسیون کشتی کار خوبی کرده است که هر مربی زحمت بکشد می‌تواند به تیم ملی برسد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از مسعود هاشم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان کشتی فرنگی، اظهار داشت: سوریان با من تماس گرفت و در آن زمان رنگرز مدیر تیم ملی کشتی فرنگی بود و با هم حرف زدیم. چون شرایط برای کار کردن خوب است، قبول کردم. متوجه شدم همه یکدل و همصدا هستند و تصمیم گرفتم  این مسئولیت را قبول کنم.

وی در خصوص انتقادات به نقش هیأت‌های کشتی در انتخاب سرمربی تیم‌های ملی، گفت: نمی‌دانم که چه هیأت‌هایی نقش داشته‌اند. هیأت ما هیچ تأثیری در انتخابات رئیس فدراسیون نداشته است. عملکردمان باعث این انتخاب شده است.  در رده باشگاهی عملکرد خوبی داشتیم و قهرمانی کسب کرده‌ایم. من و میکائیلی هر دو رزومه مربی‌گری در تیم ملی را داریم. این نیست که با محیط آشنا نباشیم.

هاشم زاده افزود: اینکه فدراسیون این تابو را شکسته است که فقط از مدال‌دارها انتخاب نکند کار قشنگ و پسندیده‌ای است. فدراسیون انگیزه را به وجود آورده است تا همه فعالیت کنند. خیلی از مدال‌دارها در خانه نشسته‌اند و منتظر هستند سرمربی شوند. ما عمر و زندگی‌مان را برای این کشتی صرف کرده‌ایم. فدراسیون کاری کرده هرکس زحمت بکشد امید داشته باشد به تیم ملی برسد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در رابطه با چرخه انتخابی تیم ملی، گفت: این چرخه را مطالعه کرده‌ام، دست سرمربیان بسته نمی‌شود. مربیان حق اعزام به تورنمنت را دارند تا کشتی‌گیرانی که بهتر هستند را انتخاب کنند. اینگونه نیست که کشتی‌گیر مورد علاقه خود را برگزیند. تورنمنت‌ها مشخص می‌کند چه کسی موفق‌تر است.

وی در خصوص هدف تیم ملی کشتی فرنگی و  وزن کم کردن در رده‌های پایه عنوان کرد: هدف ما قهرمانی در مسابقات جهانی است. الان منتظر شروع شدن مسابقات و اجازه تمرینات هستیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. من با وزن کم کردن مخالف هستم، اگر یک الی دو کیلو بیشتر باشد، نمی‌گذارم این کار انجام شود. در حال حاضر وزن‌کشی کشتی صبح روز مسابقات انجام می‌شود و در همان روز کشتی‌گیر بر روی تشک می‌رود.

  • منبع خبر : فارس