وزیر خارجه مصر از مواضع روز گذشته رئیس جمهور این کشور درباره دخالت مستقیم نظامی در لیبی حمایت کرد اما یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن از مصر خواست که در لیبی دخالت نظامی نکند.

وزیر خارجه مصر، مواضع روز گذشته عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور را در همین راستا دانست و گفت: مصر و رئیس جمهور آن السیسی، از هیچ کوششی برای حمایت از لیبی دریغ نکرده و آخرین آن هم طرحی بود که قاهره درباره لیبی ارائه داده است و همه اقدامات لازم را برای حفاظت از لیبی در برابر طمع ورزی خارجی به کار خواهد بست.

شکری تاکید کرد: ما به دقت همه تحرکات نظامی در شهر سرت لیبی را رصد می کنیم. مصر به دبنال تقویت راهکار سیاسی در لیبی است. تحرکات ترکیه در لیبی قابل قبول نیست. هر گونه تهدید امنیت ملی عربی و مصر با واکنش مناسب همراه خواهد بود.

اما  محمد علی الحوثی از رهبران جنبش انصارالله یمن در توییتی از مصر خواست که در لیبی دخالت نظامی نکند.

وی در توییتی اعلام کرد: ما به برادران در جمهوری مصر توصیه می کنیم که در لیبی دخالت نظامی نکنند حتی اگر  از حضور ترکیه در آنجا نگران باشند. فرسوده شدن در این نبردها ثمر و فایده‌ای ندارد و آنچه رخ خواهد داد، حداقلش این است که خستگی و فرسودگی به بار خواهد آورد. خطر واقعی ادامه توطئه های رژیم صهیونیستی است که از طریق آن به دنبال تامین امنیت آتی خود با شعله ور کردن جنگ های توهمی و حاشیه ای بی ارزش است.

  • منبع خبر : شرح آنلاین