استقلال و فولاد تاکنون ۴۵ بار در مسابقات مختلف با یکدیگر دیدار کرده‌اند که در این بازیها برتری کامل با آبی پوشان تهرانی بوده است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، «استقلال – فولاد» دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر که آغاز مجددی است برای فوتبال بعد از ۴ ماه تعطیلی. آبی‌های تهران و سرخ‌های خوزستان در حالی چراغ فوتبال را در ایران روشن می‌کنند که این چهل و ششمین تقابل دو تیم در مسابقات مختلف و سی و ششمین دیدار دو تیم در ادوار پیشین لیگ برتر است.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که سهم آبی‌های تهران از بازی‌های گذشته ۲۳ و سهم سرخ‌های خوزستان تنها ۱۰ پیروزی است که این آمار نشان از برتری قابل توجه استقلال در دیدارهای رو در رو دارد.

استقلالی‌ها در همه ادوار لیگ برتر ۳۵ بار با فولاد دیدار داشته‌اند که ۱۷ بار در این بازی‌ها پیروز شده، ۸ بار شکست خورده و ۱۰ بار هم جدال دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. ۵۲ بار استقلال و ۳۳ بار نیز فولاد در این بازی‌ها موفق به گلزنی شده‌اند.

بهترین گلزنان

رضا عنایتی با ۷ گل بهترین گلزن استقلال مقابل فولاد است و رضا نوروزی با ۵ گل بهترین گلزن فولاد به استقلال محسوب می‌شود. سیاوش اکبرپور با ۵ گل، آرش برهانی، علی سامره و فرد ملکیان با ۴ گل دیگر گلزنان برتر در دیدارهای متقابل هستند.

جواد نکونام سرمربی فعلی فولاد سابقه زدن ۳ گل به این تیم با پیراهن استقلال را دارد و یکی از گلزنان برتر در دیدارهای دو تیم است و فرهاد مجیدی سرمربی استقلال هم سابقه زدن ۲ گل به فولاد را دارد. همچنین اسماعیل شریفات تنها بازیکنی است که با پیراهن هر دو تیم سابقه گلزنی در این دیدارها را دارد.

بازیکنان مشترک

۲۱ بازیکن در تاریخ فوتبال ایران هستند که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارند که در بین آنها ۳ بازیکن خارجی و معروف هم به چشم می‌خورند. لئوناردو پادوانی و فابیو جانواریو دو بازیکن برزیلی هستند که ابتدا سابقه بازی کردن در فولاد را داشتند و سپس به استقلال پیوستند و آیاندا پاتوسی هافبک کنونی تیم فولاد که گفته می‌شود به دیدار مقابل استقلال نخواهد رسید، ابتدا با پیراهن آبی‌های تهران به فوتبال ایران معرفی شد.

سهراب بختیاری‌زاده یکی از سرشناس‌ترین بازیکنانی است که در دو تیم بازی کرده و نخستین بازیکنی است که بین دو تیم تبادل شد. سهراب در سال ۷۷ از فولاد به استقلال پیوست و دیگر نفراتی که در هر دو تیم سابقه بازی دارند عبارتند از؛ بختیار رحمانی، اسماعیل شریفات، آرش افشین، کاوه رضایی، محمد قاضی، وحید طالب لو، مجتبی حق دوست، حسن بیت سعید، فرزاد حاتمی، پژمان منتظری، احمد مومن زاده، مهدی امیرآبادی، علی حمودی، ایمان مبعلی، عارف غلامی، ایمان موسوی و عباس محمدرضایی.

بهترین نتایج دو تی م

بهترین پیروزی استقلال مقابل فولاد در اولین بازی دو تیم اتفاق افتاد که آبی‌پوشان با هدایت زنده یاد ناصر حجازی در روز ۱۲ مهر ۷۶ در ورزشگاه آزادی با ۵ گل محسن گروسی، فرد ملکیان، مهدی پاشازاده، سیاوش اکبرپور و آتیلا حجازی میهمان خود را شکست دادند.

بهترین پیروزی فولاد در دیداری بود که در تاریخ ۲۸/آذر/۸۹ در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد و سرخ پوشان توانستند با ۴ گل سرلک، افشین، نوروزی و حمودی برابر تک گلی که فرزاد آشوبی برای استقلال به ثمر رساند با نتیجه ۴ بر یک پیروز شوند.

پرگل‌های تکراری

نتیجه پر گل ۴ بر یک یکی از نتایج نسبتاً پر تکرار در بازی‌های دو تیم است. بازی‌های استقلال و فولاد ۳ بار با این نتیجه به پایان رسیده که یک بار فولادی‌ها و ۲ بار استقلالی‌ها با این نتیجه پیروز شده‌اند.

استقلالی‌ها یک بار در دیداری که در تاریخ سوم شهریور ۹۰ برگزار شد با ۲ گل مجیدی و تک گل‌های شریفات و میداودی برابر تک گل رضا نوروزی برای فولاد با نتیجه ۴ بر یک پیروز شدند و یک بار هم در دیداری که در تاریخ پنجم اسفند ۹۶ در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد با ۲ گل تیام و تک گل‌های چشمی و شجاعیان مقابل تک گل رحیم زهیوی برای فولاد با نتیجه ۴ بر یک پیروز شدند.

آخرین بازی

آخرین بازی دو تیم که مربوط به نیم فصل اول همین فصل است در تاریخ ۷/شهریور/۹۸ در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این بازی با نتیجه مساوی یک-یک به پایان رسید. در آن بازی فرشید اسماعیلی برای استقلال و امیر حسین باقر پور برای فولاد گلزنی کردند. جواد نکونام و استراماچونی در آن بازی هدایت دو تیم را بر عهده داشتند.

استقلال و فولاد در چهل و ششمین دیدار خود که دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر است از ساعت ۲۱ روز چهارشنبه ۴ تیر در ورزشگاه شهدای فولاد شهر اهواز به میدان می‌روند.

  • منبع خبر : مهر