سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، با اعلام تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری کنکورهای مختلف سال ۹۹، رعایت مفاد این پروتکل‌ها از سوی دانشجویان برای شرکت در جلسات آزمون‌ها را الزامی خواند.

به گزارش شرح آنلاین، فاطمه زرین آمیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با تاکید بر اینکه کنکورهای ۹۹ بدون تغییر برنامه زمانی برگزار می شوند، اظهار داشت: تغییر زمان برگزاری آزمون های ۹۹ تکرار نمی شود و تاریخ این آزمون ها با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا به داوطلبان اعلام شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این، برای هر آزمون حداقل ۲ نوبت زمان ویرایش جهت تغییر حوزه امتحانی داوطلبان در نظر گرفت.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعمال پروتکل های بهداشتی در کنکورهای ۹۹، گفت: در کنکورهای ۹۹ فاصله بین صندلی ها و تعداد سالن های امتحانی افزایش یافته، تهویه سالن های برگزاری کنکور مورد توجه قرار گرفته است و تلاش کردیم حوزه هایی برای کنکور انتخاب شود که فضای باز داخلی داشته باشند تا ازدحام مقابل درها نداشته باشیم یا به حداقل برسد.

افزایش زمان‌بندی شروع آزمون‌ها

زرین آمیزی درباره زمان آغاز کنکورها تاکید کرد: زمان بندی شروع فرایند آزمون ها افزایش داده شده است، به این معنا که داوطلبان قبل از آغاز آزمون زمان بیشتری برای حضور در حوزه های کنکور دارند اما تغییر در زمان شروع کنکور و مدت زمان آن ایجاد نشده است.

وی درباره توجیه عوامل اجرایی آزمون ها، خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی برای فاصله گذاری ها، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن درها و صندلی ها توجیه شده اند؛ ضمن اینکه داوطلبان باید ماسک به همراه داشته باشند. در غیر این صورت حوزه های کنکور همکاری لازم را با آنها به عمل می آورند. داوطلبان در طول برگزاری آزمون نباید از وسایل شخصی یکدیگر استفاده کنند که این موارد به عوامل اجرایی اطلاع رسانی شده است.

زرین آمیزی درباره برگزاری کنکورهای ۹۹ در شهرهای با وضعیت قرمز، اظهار داشت: تا زمان برگزاری آزمون ها کسی نمی داند وضعیت شهرها به چه صورتی خواهد بود؛ اما سازمان سنجش آموزش کشور به محض اعلام اسامی شهرهای قرمز که پیش از این توسط ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص شده بود، سختگیری های بیشتری برای رعایت بهداشت در این شهرها اعمال کرد.

وی همچنین در خصوص استقرار تیم اورژانس در حوزه های کنکور، گفت: دستورالعمل سازمان سنجش با هماهنگی ارگان هایی مانند پزشکی و انتظامی تهیه و مقرر شده است تیم پزشکی اورژانسی در تمام حوزه های امتحانی حضور داشته باشند که تعداد آنها در مقایسه با کنکورهای سال های گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، کنکور دکتری ۹۹ روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه جاری، کنکور کارشناسی ارشد روزهای دوم و سوم مردادماه، کنکور سراسری روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریورماه همچنین کنکورهای فنی و حرفه ای و کارشناسی ناپیوسته روز جمعه ۱۴ شهریورماه برگزار می شود.

  • منبع خبر : ایرنا