مزایای قالب بتن پلاستیک؟ در ابتدا با این نوع قالب اشنا میشویم سپس در ادامه به شرح ان خواهیم پرداخت.در این قرن قالب های پلاستیکی یکی از...
مزایای قالب بتن پلاستیک

مزایای قالب بتن پلاستیک

مزایای قالب بتن پلاستیک؟ در ابتدا با این نوع قالب اشنا میشویم سپس در ادامه به شرح ان خواهیم پرداخت.

در این قرن قالب های پلاستیکی یکی از پرکاربرترین نوع قالب ها در صنعت ساختمان سازی بوده اند. قالب پلاستیکی بتن ریزی که در بتن ریزی، قالب بندی های بتنی و به طور کلی ساخت انواع سازه های بتنی استفاده میشوند.

این قالب ها بدنه و اسکلت اصلی اها از فلز بوده. چرا که این امر استقاومت قالب را بالا میبرد. اگر چه بدنه و متریال به کار رفته در ساخت قالب پلاستیکی بتن ریزی فلزی می باشد، اما علت نام گذاری این قالب، استفاده از روکش های پلاستیکی در تولید قالب بتن پلاستیکی می باشد.

قالب های بتن ریزی پلاستیکی که دارای انواع گوناگونی می باشند که از محبوب ترین و پرطرفدار ترین نوع قالب میباشند. همچنین بهترین این مدل می توان به قالب پلاستیکی دیوار، قالب پلاستیکی ستون بتنی و قالب پلاستیکی سقف اشاره کرد. در ادامه با مزایای این نوع قالب اشنا خواهید شد.

مزایای قالب بتن پلاستیکی

۱- مهم ترین مزایای قالب بتن پلاستیکی وزن سبک این قالب است. چرا که وزن و سبکی یکی از پر اهمیت ترین فاکتور در امر ساختمان سازی بوده. چرا که هرچه وزن سبک تر باشه سازه سبکتر بوده و اجرای ان راحت تر است. همین مسئله باعث محبوبیت بیش از پیش قالب های بتن پلاستیکی می شود.

۲- قابلیت استفاده از آن در مناطق سردسیر و با شرایط جوی و آب و هوایی سرد و خشک زیرا قالب های پلاستیکی از نفوذ و انتقال سرما به سازه های بتنی جلوگیری می کنند و مانع از سردی و یخ زدگی بتن ها می شوند. از همین رو در این مناطق بیشتر استفاده میشوند.

۳- اگر چه قالب پلاستیکی، قالبی بسیار مناسب برای ساخت سازه های بتنی در مناطق سردسیر می باشد، اما جالب است بدانید این قالب ها، قالب های رایج و قابل استفاده در مناطق گرمسیری نیز می باشند. زیرا سطح و رویه این قالب ها، مانند سایر قالب های بتن ریزی فلزی، از جنس فلز نبوده و از این رو از انتقال گرمای شدید و زیاد به سطوح قالب بندی جلوگیری کرده و مانع از خشک شدن و تبخیر رطوبت و آب لایه های سطحی بتن می گردد.

۴- پس از باز کردن قالب ها فاقد نیاز به تمیز کردن می باشند.

  • منبع خبر : کهن پیشه