رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: نتایج اولیه کنکور سراسری در مهرماه و نتایج نهایی آبان ماه منتشر می شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد در حاشیه برگزاری کنکور سراسری ۹۹، در دانشگاه الزهرا (س) در جمع خبرنگاران گفت: کنکور هنر امروز با ۱۱۳ هزار داوطلب برگزار شده است و تا این لحظه ۱۰۲ هزار داوطلب کارت خود را دریافت کرده‌اند و بیش از ۹۰ درصد داوطلبان در آزمون حاضر بودند.

وی افزود: حوزه‌های سراسر کشور در زمان مقرر آزمون را شروع کردند. فردا کنکور سراسری با برگزاری آزمون در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی با ۵۱۰ هزار داوطلب ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن آزمون تجربی با ۵۹۰ هزار داوطلب و گروه زبان‌های خارجی با ۱۷۴ هزار داوطلب برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی فاصله صندلی‌ها تا ۱٫۸ متر رعایت شده و فضای امتحانی از ۲ میلیون متر مربع به ۵ میلیون متر مربع افزایش پیدا کرده است، همچنین عوامل اجرایی از ۷۸ هزار نفر به ۱۷۵ هزار نفر رسیده که این به غیر از عوامل اجرایی است. به عنوان مثال ۷۳۰۰ نفر عوامل اجرایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، همکاران سازمان بسیج در ساماندهی حوزه های بیرونی با ما همکاری می کنند به طوری که پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۰۹ هزار نفر عوامل اجرایی داشته باشیم.

خدایی افزود: نتایج نهایی دیرتر از هفته اول آبان ماه نخواهد بود و اگر بتوانیم فرایندها را فشرده‌تر کنیم .احتمال دارد نتایج آزمون را زودتر از موعد مقرر اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در مجموع کل ظرفیت‌های آموزش عالی در بحث دانشگاه ازاد و زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر ظرفیت داریم که حدود ۹۱۲ هزار نفر ظرفیت‌های با سواق تحصیلی هستند که ظرفیت‌های بسیاری خوبی است. همچنین در بخش دوره‌های روزانه ۲۰ درصد و دوره‌های نوبت دوم ۴۵ درصد  که حدودا ۱۴۵ هزار نفر ظرفیت با آزمون برای رقابت در رشته‌ها داریم.

خدایی گفت: تغییر مهم دیگری در بحث ازمون سراسری وجود دارد که پذیرش متمزکز ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که تجمیع شده دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی هستند که دانشگاه ازاد در بحث پذیرش این ۴ رشته مستقلا پذیرش نخواهد داشت و به صورت متمرکز در یک انتخاب رشته خواهد شد که مزایای خوبی برای داوطلبان تجربی به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۶۱ بیمار کرونایی داوطلب کنکور سراسری داریم که از این تعداد یک نفر در بیمارستان بستری بود و ۶۰ نفر دیگر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

خدایی درباره شایعاتی که درباره لو رفتن سوالات کنکور در فضای مجازی بیان شده گفت: فرایند چاپ سوالات کنکور قبل از ابلاغ پروتکل‌ها آغاز شده بود و با توجه به مسایل اجرایی برای رعایت پروتکل‌های اجرایی مطرح شده بود و ما نگران مباحث حفاظتی بودیم که با کمک عوامل اجرایی دستگاه‌های دیگر این نگرانی‌ها برطرف شد.

خدایی ادامه داد: در مورد امنیت سوالات و موضوع لو رفتن سوالات که در فضای مجازی مطرح شده خیلی ساده می‌خواهم به این صورت پاسخ دهم که زمان زیادی برای روشن شدن این موضوع وجود ندارد. ساعت ۲ بعدازظهر هر روز آزمون دفترچه سوالات هر گروه آزمایشی را بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌کنیم و کلاهبرداری به قدری ناشیانه اتفاق افتاده است که  این افراد عدد روی دفترچه‌های سال گذشته را تغییر داده‌ اند که اگر جلد دفترچه کنکور امسال بیرون بیاید این کلاهبرداری مشخص می‌شود.
خدایی گفت:  کلاهبرداری و تقلبات دو رفتار که داوطلب هم مقصر است و این مطالب کذب است و بعد از آزمون مشخص می‌شود.

  • منبع خبر : فارس