شهردار تبریز از تکمیل و تحویل پارک باغشمال به هنرمندان شهر تا خردادماه سال آینده خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین‌باهر پیش از ظهر امروز در بازدید اهالی تئاتر تبریز از پارک باغشمال با اعلام این خبر افزود: تحویل زمین‌های پارک باغشمال از ارتش زمانبر شده و کار ما به تاخیر افتاد ولی سعی می کنیم تا اواسط سال آینده این پارک  به بهره برداری  برسد.
او اضافه کرد: برنامه ما ایجاد فضای زنده هنری و نمایش کار هنرمندان در شهر است که سعی داریم مقوله هنر در حوزه های مختلف به زندگی مردم  راه پیدا کند.
شهردار تبریز با اشاره به ایجاد ارتباط بین هنر و مردم در پارک باغشمال طرح کرد: تلاش داریم ارتباط و علاقه مندی نزدیکی بین هنرهای مختلف و مردم مخصوصا کودکان شهر در بستری به نام پارک ایجاد کنیم.
او افزود: بهتر است قبل از هر اقدامی، نظرها و نیازهای افرادی که از این مکان استفاده می‌کنند، گرفته شود که در تمام دنیا بحث مشارکت مردمی حرف اول را می زند و ما نیز به دنبال بهره‌مندی از این مهم هستیم.
ایرج شهین‌باهر در رابطه با تجمیع نظرات متخصصان حوزه‌های مختلف هنری اظهار داشت: باید در تمام حوزه‌ها متخصصین امر نیازها و دغدغه‌هایشان را پیش از ساخت و تکمیل پروژه ارائه کرده و با مشاور مجرب این پروژه نیز در ارتباط باشند.
او افزود: از هنرمندان تئاتر استان نیز درخواست داریم به جمع بندی نظرات خود بپردازند تا فضایی را طراحی کنیم که با کمترین امکانات، بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم.
شهردار تبریز با اشاره به ضرورت ایجاد تعامل بین هنرمندان و و شهروندان در محیطی هنری خاطرنشان کرد: در بسیاری از حوزه‌های فرهنگی و هنری شهر کمبود داریم که تئاتر هم  یکی از آنها است و تلاش داریم این مجموعه هم پارکی برای گذران اوقات فراغت و ورزش و دیگر موضوعات باشد و از طرف دیگر عاملی برای  برقراری  تعامل فرهنگی بین مردم و هنرمندان شهر که شهروندان  بتوانند از نزدیک شاهد فعالیت آنها شوند.
او پارک باغشمال را دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خاص معرفی کرد و افزود: پارک باغشمال، در قیاس  با پارک‌های دیگر شهر متفاوت بوده و چند ویژگی خاص دارد که یکی از آنها سهولت دسترسی شهروندان به آن است.
ایرج شهین‌باهر یادآور شد: دومین ویژگی این پارک، بحث فضاهای خاطره‌ای موجود در آن است که مربوط به پهلوی اول بوده و سعی داریم این فضاها را حفظ کرده و کاربری‌های فرهنگی، هنری برای هر کدام از آنها تعریف کنیم.

  • منبع خبر : شهریار