وزیر خارجه سوئیس در پایان سفرش به تهران به اظهارنظر درباره نتایج این سفر پرداخت و وزارتخانه متبوعش هم بیانیه ای در این خصوص صادر کرد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، وزیر خارجه سوئیس در پایان سفرش به تهران به اظهارنظر درباره نتایج این سفر پرداخت.

بر اساس این گزارش، «ایگنازیو کاسیس» در پایان سفرش به ایران در پیامی توئیتری ضمن اشاره به دیدار خود با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران، اظهار داشت که طی این سفر تبادل نظر خوبی درباره آینده توافق برجام و ثبات در منطقه انجام شد.

وی ضمن انتشار تصاویری از این دیدار، لینک بیانیه وزارت خارجه سوئیس پیرامون سفر به تهران را در پیام توئیتری خود قرار داد.

در بیانیه وزارت خارجه سوئیس آمده است که «ایگنازیو کاسیس» وزیرامور خارجه این کشور در سفر رسمی خود به تهران با مقامات ایران پیرامون اختیارات حافظ منافع، تلاش‌ها برای ثبات منطقه و همچنین همکاری در زمینه‌های تجاری، علمی و حقوق بشری رایزنی کرد.

وزارت خارجه سوئیس همچنین در این بیانیه از ایران خواسته است تا به تعهدات هسته‌ای خود پایبند باشد.

کاسیس با اشاره به سازوکار مالی سوئیس برای تبادل کالاهای پزشکی و غذایی با ایران، گفت: با مکانیسم پرداخت برای صادرات دارو و غذا، ما نه تنها از شرکت‌های سوئیسی بلکه از مردم ایران نیز که تحت تحریم‌های ایالات متحده هستند، حمایت می‌کنیم.

در بیانیه وزارت خارجه سوئیس همچنین به دیدار وزیر خارجه این کشور با «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به تهران اشاره شده و آمده است که دو طرف در این دیدار از ایجاد یک گروه دوستی پارلمانی میان ایران و سوئیس استقبال کردند.

گفتنی است که ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس روز شنبه برای سفری سه روزه وارد ایران شد و با حسن روحانی رئیس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر خارجه و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

  • منبع خبر : مهر