شهردار تبریز از صرف ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نیابتی مقبره‌الشعرا و چند افتتاح در این مجموعه خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در مراسم گرامیداشت سالگرد درگذشت استاد شهریار گفت: ضلع شمالی مقبره‌الشعرا به زودی افتتاح می‌شود و در ادامه کار با تصویب اعتبار لازم از سوی شورای شهر نسبت به تکمیل این پروژه اقدام می‌کنیم.

او افزود: موزه استاد احد حسینی و کتابخانه مقبره‌الشعرا نیز طی روزهای آینده افتتاح شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شهرداری تبریز با اشاره به فعالیت عمرانی شهرداری در پروژه‌های نیابتی مقبره دو کمال و مجموعه ربع رشیدی اظهار کرد: تلاش می کنیم فضای فرهنگی شهری را طوری آماده کنیم که فرزندان شهر و استان و کشور بتوانند از بحث های فرهنگی و هنری شناخت داشته باشند.

او با اشاره به اجرای چهار هزار برنامه فرهنگی در طول یک‌سال گذشته در مناطق کم‌برخوردار شهر اضافه‌ کرد: در زمان شیوع کرونا در مقاطع مختلف از حوزه فضای مجازی استفاده کردیم و در این راستا تکیه محرم، رمضان و دهه امامت و ولایت را برگزار کردیم که بعضی از این برنامه ها بیش از ۵۰۰ هزار نفر بازدید کننده داشته است.

ایرج‌شهین باهر با اشاره به برگزاری کنگره شهریار در آبانماه عنوان کرد:کنگره ملی ادبیات ایران در آبان ماه برگزار می‌شود که در شورای علمی این کنگره بیش از ۲۳ نفر از اساتید کشور حضور دارند.

او توسعه فرهنگی را اولویت مدیریت شهری معرفی کرد و خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ و توسعه فرهنگ از اولویت های مدیریت شهری است و در این راستا کتاب هایی نیز در موضوعات شهروندی از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توسعه ورزش همگانی منتشر کرده‌ایم که با هدف افزایش سرانه مطالعه صورت گرفته است.

او افزود: در این رابطه، کتاب هایی نیز در موضوعات شهروندی از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توسعه ورزش همگانی و … در اولویت قرار داده شده است

ایرج شهین باهر با اشاره به رونمایی از کتاب مشاهیر سرخاب نیز گفت: امروز از کتاب تاریخ و مشاهیر سرخاب مقبره الشعرا رونمایی شد که من از زحمات استاندار محترم به عنوان رئیس سابق دانشگاه تبریز که یک طرف قرارداد کتاب را ایشان امضا کرده اند و همچنین از آقای سعید جلالی به عنوان ناشر این کتاب تشکر می‌کنم

  • منبع خبر : شهریار