معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تهران در وضعیت فوق قرمز کرونایی است گفت: از ۴ هزار و ۸۶۵ بیمار بستری مشکوک به کرونا در تهران، ۹۰۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، ایرج حریرچی، در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما، ادامه داد: متأسفانه همچنان میزان بستری, ۱۷۵ درصد بیش از ترخیص روزانه و تجمع بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تهران در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: از ۱۵ مهر تاکنون در کشور ۳۵ هزار و ۳۱۵ نفر بستری داشتیم که از این تعداد ۲۷ هزار و ۴۷۵ نفر در بخش عادی, ۷ هزار و ۸۴۱ نفر در بخش ویژه و سه هزار و ۱۳۷ نفر از این بیماران دارای لوله تنفسی و در شرایط بسیار شدید این بیماری هستند.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: محدودیت مشاغل سطح ۳ شامل آموزش از راه دور در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و تعطیلی آموزشگاه‌ها، مساجد, مصلی‌ها, سینماها و مراکز هنری همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در استان تهران, استفاده اجباری از ماسک از هنگام خروج از خانه تا برگشت به خانه، مصوب شده و متخلفان جریمه می‌شوند و میزان جرایم هم شنبه اعلام خواهد شد.

حریرچی تاکید کرد: با همکاری نیروی انتظامی، بسیج و سازمان‌های اجرایی مانند شهرداری و استانداری, این موضوع در وسایل حمل و نقل عمومی تشدید خواهد شد.

وی گفت: مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ با علامت یا بی علامت, حتماً باید قرنطینه شوند و بر اساس دستور وزیر بهداشت و بخشنامه، بخش خصوصی هم مکلف است موارد مثبت کووید ۱۹ را اعلام کند و رؤسای دانشگاه‌ها مکلف هستند تک تک بیماران را تعقیب کنند و مجازات کسانی که آزمایش کرونای آنها مثبت است و تخطی می‌کنند شدیدتر خواهد شد.

حریرچی افزود: افرادی که آزمایش کرونای آنها مثبت می‌شود از طریق نرم افزارهای موبایلی و سامانه «ماسک» شناسایی و فاصله‌های اجتماعی آنها رصد می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: با استفاده از اختیارات وزرای بهداشت و کشور، محدودیت‌های کرونایی تا چهارشنبه ۲۳ مهر تمدید شد و در جلسه شنبه در مورد محدودیت‌های جدید تصمیم گیری می‌شود.

حریرچی افزود: بر اساس آئین نامه مصوب ستاد ملی کرونا در تاریخ ۲۳ مرداد، پس از تذکر و اخطار کتبی نخست در ادارات دولتی با مسئولان ادارات برخورد می‌شود و آنها باید کارکنان را مجبور به استفاده از ماسک و از ارائه خدمت به کسانی که ماسک ندارند جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: در صنوف هم خود صنوف و هفت هزار کارکنان بهداشت و محیط وزارت بهداشت بر حسن اجرای این مصوبه نظارت خواهند کرد و برای متخلفان, حتی پلمب واحد صنفی تا یک ماه پیش بینی شده است.

  • منبع خبر : مهر