قرعه‌کشی برای تعیین ۹۴۰۰ برنده منتخب پنجمین مرحله از طرح فروش فوق‌العاده محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو از میان بیش از سه میلیون نفر متقاضی و همچنین ۲۲ هزار منتخب از میان ۷۱۵ هزار نفر ثبت‌نام‌کننده طرح پیش‌فروش محصولات این گروه خودروسازی که هر دو طرح به صورت همزمان برگزار شدند در حضور نهادهای نظارتی انجام شد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، این خودروساز در این نوبت از فروش محصولات خود اقدام به عرضه ۱۲ محصول خود در قالب هر دو طرح پیش‌فروش یک‌ساله (برای هشت محصول) و فروش‌ فوق‌العاده (برای چهار محصول) از روز سه‌شنبه (۲۲ مهرماه) کرد تا پنجشنبه (۲۴ مهرماه) کرد که متقاضیان تنها امکان ثبت‌نام در یک طرح را داشتند.

در این مرحله از عرضه محصولات ایران‌خودرو، طرح فروش چهار محصول پارس بنزینی، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، پژو ۲۰۷ دستی هاچ‌بک و سمند LX با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه و هشت محصول شامل پارس با موتور TU۵، پارس بنزینی، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، سمند LX، پژو ۲۰۷ دستی هاچ‌بک، سورن پلاس، دناپلاس و راناپلاس با موعد تحویل در تیر و مرداد ۱۴۰۰، به‌صورت همزمان به اجرا گذاشته شد که قرعه‌کشی آن صبح امروز (یکشنبه ۲۷ مهرماه) با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران‌خودرو برگزار شد.

در مرحله پنجم فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو در مجموع سه میلیون و ۴۸۵ هزار و ۵۹۷ نفر ثبت نام کرده‌ بودند که از این تعداد ۹۴۵۰ نفر به روش قرعه‌کشی برگزیده و ۵۰ درصد از متقاضیان نیز به عنوان لیست ذخیره انتخاب شدند تا در صورت عدم واریز وجه منتخبان در مدت زمان تعیین شده، افراد از لیست ذخیره جایگزین شوند.

بر اساس آمار از میان مجموع شرکت‌کنندگان دارای شرایط و احراز هویت شده، ۷۱۸ هزار و ۱۲۸ نفر برای خودروی پژو ۲۰۶ صندوقدار با ظرفیت ۱۰۰۰ دستگاه، به ترتیب ۵۲۵ هزار و ۷۰ نفر برای خودروی سمند LX  و یک میلیون و ۹۳۴۲ نفر برای محصول پارس سال هر یک با ظرفیت ۳۵۰۰ دستگاه و یک میلیون و همچنین ۲۳۳ هزار و ۵۷ نفر برای خودرو پژو  ۲۰۷ دستی با ظرفیت ۱۴۵۰ دستگاه شرکت کرده بودند.

علاوه بر این، در طرح پیش‌فروش هشت محصول این گروه صنعتی با موعد تحویل تیر و مرداد ۱۴۰۰ نیز در مجموع ۷۱۵ هزار نفر ثبت نام کرده‌ که از این تعداد، اسامی ۲۲ هزار نفر به صورت قطعی از گردونه ایران‌خودرو خارج شد و همچون طرح فروش فوق‌العاده ۵۰ درصد (۱۱ هزار نفر) به عنوان لیست ذخیره انتخاب شدند.

طبق آمار، ۷۷ هزار و ۴۵۶ نفر برای خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ظرفیت ۳۲۵۰ دستگاه، ۳۷ هزار و ۲۲۱ نفر برای خودروی سمند LX با ظرفیت ۱۹۰۰ دستگاه، ۲۶ هزار و ۸۹۰ نفر برای محصول پارس سال با ظرفیت ۷۳۵۰ دستگاه، ۱۱۳ هزار و ۱۶۵ نفر برای خودرو پژو ۲۰۷ دستی با ظرفیت ۱۳۰۰ دستگاه، ۱۶۱ هزار و ۹۷۹ نفر برای خودروی پارس LX  با ظرفیت ۳۴۰۰ دستگاه، ۴۶ هزار و ۵۶۰ نفر برای سورن پلاس با ظرفیت ۱۵۰۰ دستگاه، ۲۳ هزار و ۷۷۲ نفر برای محصول راناپلاس با ظرفیت ۱۵۰۰ دستگاه، و همچنین ۲۲۸ هزار و ۱۲ نفر برای دناپلاس با ظرفیت ۱۸۰۰ دستگاه شرکت کرده‌ بودند.

پس از فرآیند قرعه‌کشی و تایید آن توسط نمایندگان نهادهای ناظر، مشخصات پذیرفته‌شدگان در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir قرار خواهد گرفت. نتایج از طریق ارسال پیامک نیز به برگزیدگان اعلام خواهد شد.

با اعلام نتایج، پذیرفته شدگان هر دو طرح به مدت پنج روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به واریز وجه خودرو طبق بخشنامه منتشر شده اقدام کنند. عدم واریز وجه در موعد مقرر، انصراف از ثبت‌نام تلقی خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا