پنسیلوانیا با ۲۰ رای الکترال، شاه‌ کلید ورود به کاخ سفید محسوب می‌شود حال آنکه ظاهراً هرچه به پایان شمارش آرا در این ایالت حساس نزدیک می‌شویم، ترامپ برتری خود را از دست می‌دهد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از هیل، «تام وولف» فرماندار ایالت پنسیلوانیا، شکایت کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه رقابت ۲۰۲۰ را که در آن خواستار توقف شمارش آرای انتخاباتی این ایالت شده است؛ زیر سوال برد.

وولف در این باره گفت: این ادعا اصول اولیه دموکراسی ما را زیر سوال می‌برد و حق شمرده شدن آرای تک تک مردم آمریکا را از آنها می‌گیرد. ترامپ مدعی است که در این ایالت، تقلب شده و شمارش آرا باید متوقف شود.

در ایالت پنسیلوانیا، چالش بر سر احتساب آرایی است که در روز انتخابات پست شده اما تا سه روز پس از آن یعنی ششم نوامبر به مقصد می‌رسند. جمهوریخواهان شمارش این دست آراء را غیرقانونی می‌دانند.

بر اساس تازه ترین آمار، برتری دونالد ترامپ در ایالت کلیدی پنسیلوانیا در حال کاهش است. با شمارش ۹۰ درصد آرا، ترامپ با ۱۶۴ هزار و ۴۱۴ رأی نسبت به جو بایدن پیشتاز است.

این در حالی است که اواخر بعد از ظهر روز چهارشنبه، ترامپ با ۳۷۹ هزار و ۶۳۹ رأی از بایدن جلو بود. پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال یکی از ایالات مهم و تعیین کننده است. این ایالت قبل از اینکه در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای بدهد، در ۶ دوره متوالی به دموکرات‌ها رأی داده بود.

اعلام نتیجه در پنسیلوانیا می‌تواند پایان رقابت نفس‌گیر انتخابات ۲۰۲۰ باشد.

  • منبع خبر : هیل