سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان آمریکا را ناقض برجام برشمرد و گفت: آمریکا در موضع شرط گذاری برای ایران نیست، آنها میلیاردها دلار به ملت ایران خسارت وارد کرده‌اند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز ( یکشنبه) در پی اعلام نتایج انتخابات آمریکا گفت: منتظر اقدامات عملی رئیس جمهور آمریکا هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گو با برنامه من طهران شبکه العالم گفت: آمریکا چاره‌ای جز احترام و بازگشت به مسیر قانونمداری ندارد.

وی آمریکا را ناقض برجام برشمرد و خاطرنشان کرد: اساسا ایالت متحده آمریکا در موضعی نیست که برای کسی شرط بگذارد، ایالت متحده آمریکا ناقض برجام، ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بوده و میلیاردها دلار به ملت ایران خسارت زده و از برنامه برجام به عنوان یک مشارکت کننده خارج شده است.

خطیب زاده افزود: روزی که دولتی در ایالات متحده بخواهد به برجام برگردد، میزی وجود خواهد داشت که باید پاسخگوی نقض عهدها باشد.

وی عنوان کرد: بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آمریکا باید توبه کند و این به معنای آن است که اولا باید بپذیرد چه خطاهایی کرده و ثانیا جنگ اقتصادی علیه ایران را متوقف کند و ثالثا مسیر رفته را برگردد و تعهداتش را عمل و برای گام چهارم جبران خسارت کند.