شهردار تبریز با اشاره به جهت عقب ماندگی خط دو قطار شهری تبریز نسبت به سایر کلانشهرها، خواستار تامین فاینانس توسط بانک مرکزی برای اجرای پروژه خط دو مترو تبریز شد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در آیین افتتاح چهار ایستگاه جدید از خط یک قطار شهری تبریز که در حضور رئیس جمهور انجام شد، اظهار کرد: امروز با افتتاح چهار ایستگاه واقع در خط یک قطار شهری گام دیگری در جهت پیشبرد حمل و نقل پاک شهری برداشته شد؛ فرزندان تلاشگر این آب و خاک توانسته‌اند در طول سه سال، به اندازه ۱۰ سال گذشته پروژه قطار شهری تبریز را توسعه دهند.

وی تصریح کرد: شهر تبریز همیشه قهرمان طی سه سال گذشته با وجود امام جمعه محبوب، استانداری دانشمند و نمایندگان مجلس و شورای شهر، با ایجاد بسترهای لازم توانسته است قدم‌های محکمی را در ارتقا سرانه‌های آن بردارد.

وی از اجرای ۱۰۴۴ پروژه مهم و زیرساختی طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: ۵۷ درصد این پروژه‌ها بالای ۱۰۰ میلیارد ریال و ۴۳ درصد از آن‌ها کمتر از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

شهین باهر ادامه داد: احداث و افتتاح ۴۰ پارک محله‌ای، اجرای طرح کلید به کلید به منظور ساماندهی موضوع حاشیه نشینی و احداث نزدیک به ۳۰۰۰ واحد مسکونی، توسعه حمل و نقل عمومی، آموزش شهروندی و… از جمله اقدامات شهرداری تبریز طی سه سال گذشته بوده است.

وی بیان کرد: مترو نخستین اولویت مدیریت شهری تبریز بود که با حمایت استاندار آذربایجان شرقی طی سه سال گذشته موفق به تزریق ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه شدیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: با حمایت‌های شما تا پایان کار دولت، کلیه ایستگاه‌های باقی مانده خط یک مترو تبریز را تکمیل خواهیم کرد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، امروز چهار ایستگاه شهید باکری، امام حسین (ع)، سالار ملی و نور مترو تبریز با هزینه‌کردی حدود ۷۵۰ میلیارد تومان همزمان با پروژه‌های شهرداری‌های کشور به بهره برداری رسید.