استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از مهم‌ترین استان های صنعتی در کشور است، گفت: بیش از ۵۵۰۰ واحد صنعتی، ۱۳ واحد خودرو سازی و واحدهای متعدد صنایع فولاد در استان ما فعالیت می‌کنند و ۳۵ درصد قطعات خودرو در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی عصر جمعه، در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت، تعدادی از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تبریز و جمعی از فعالین اقتصادی استان در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در مدت ۲۵ ماهی که مسئولیت داشتم، هیأت های مختلفی به آذربایجان شرقی و تبریز آمده اند اما هیاتی که امروز به استان آمده ، از عالی رتبه ترین هیات ها است.

وی ادامه داد: طبیعتا وزیر محترم برنامه فشرده ای دارد و  نمی‌تواند به همه‌ی شهرستان ها برود. البته آقای وزیر شناخت کافی از وضعیت شهرستان ها دارند و ما نیز تصمیم گرفتیم با برگزاری جلسات تخصصی، خواص و فعالان اقتصادی و تولیدی استان بتوانند مشکلات خود را با وزیر مطرح کنند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: از فعالان بخش اقتصادی استان تشکر می‌کنم که علیرغم شرایط تحریم و همچنین شیوع کرونا، هیچ واحد تولیدی در این مدت تعطیل نشد و حتی بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی که با مشکلاتی مواجه بودند، به چرخه تولید برگشتند.

گفتنی است، در این جلسه، تعدادی از فعالان اقتصادی استان، تشکل‌ها و کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تبریز به بیان مشکلات واحدهای تولیدی و صادرات استان پرداختند.

  • منبع خبر : ایسنا