مسوول قرارگاه زیستی حوزه مدافعان حرم تبریز گفت: طرح نظارتی حاج قاسم سلیمانی نظارت های بهداشتی توسط بسیجیان این حوزه با قدرت در حال اجرا و پیگیری است.

بهروز محمدپور با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۱۰ پایگاه این حوزه با ۱۰ مرکز بهداشت منطقه شرق سرزمین حوزه استحفاظی همکاری دارد که با اعزام تیم های نظارتی خود از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا به یاری کادر درمان پرداخته اند.
وی افزود: در این طرح بیش از ۳ هزار واحد صنفی و بیش از ۱۵هزار واحد مسکونی تحت آمایش قرار گرفته و اطلاعات زیستی آنها برای بهره گیری کارشناسان مربوطه جمع آوری و ارسال شده است.
مسوول قرارگاه زیستی حوزه مدافعان حرم ادامه داد: بسیجیان در این طرح با مراجعه به اصناف و کسبه به صورت حضوری و درب منازل به صورت حضوری یا تماس تلفنی سلامت همشهریان عزیز تبریزی را ارزیابی و با تکمیل فرم های مربوطه اطلاعات زیستی همشهریان در بحران کنونی کرونا را در اختیار مراکز بهداشتی مرجع قرار می دهند.
محمدپور گفت: استفاده از ماسک توسط مغازه داران و سایر اصناف، رعایت فاصله گذاری های اجتناعی در مراکز پرتردد خرید مثل پاساژها و سوپرمارکت های زنجیره ای همچنین امکان استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای عموم از جمله مواردی است که بررسی و ثبت می شوند.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که جهان درگیر پاندمی کرونا شده است بسیج از باب تشویق مردم به خودنظارتی عمومی که مصداق امر به معروف و نهی از منکر است وارد کارزار مبارزه با این بیماری شده و با پیگیری های میدانی خود توسط بسیجیان جان برکف تلاش دارد تا مانع از گسترش بیماری و گرفتاری هموطنان عزیز در آن شود.
محمدپور در پایان با اشاره به واکنش های اخیر خود تحقیران در فضای مجازی مبنی بر تلاش برای تاثیر بر اراده دولت در خرید واکسن آمریکایی و انگلیسی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند خرید واکسن از این دو کشور ممنوع است و علت آن مغایرت واقعیت های میدانی بیماری با ادعاهای رسانه ای آنها و بالا بودت تلفات در کشورشان است به نحوی که تاکنون چندین نفر دچار عوارض شدید پس از تزریق واکسن شده و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.
مسوول قرارگاه زیستی حوزه مدافعان حرم گفت: نام ایران بر بلندای دانش و تاریخ پزشکی جهان می درخشد و ما ملت ایران به دانشمندان خود در این عرضه اعتماد داریم و روزی را می بینم که دنیا خود متقاضی خرید واکسن کرونا از ما خواهد بود.