نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت : استحصال طلا در معدن اندریان به قیمت نابودی محیط زیست صورت می‌گیرد که در این رابطه باید اقدام قاطعی انجام شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی پیش از ظهر امروز در برنامه‌ای که با محوریت محیط زیست استان، چالش و فرصت‌ها در سالن شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار شد گفت: زمانی که ذهنیت جامعه نسبت به موضوعی درگیر می‌شود حل آن مشکل راحت‌تر صورت خواهد گرفت.

میرتاج الدینی ادامه داد: رسالت اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی علاوه بر قانون گذاری، نظارت بر عملکرد مسئولان در حوزه انتخابیه خود است.

وی با اشاره بر اینکه مسائل محیط زیست در زمره مسائل حاکمیتی است افزود: اشتغال، توسعه واحدهای صنعتی با اینکه یک اصل است اما بعد از محیط زیست مطرح می‌شود.

تاج الدینی افزود: یکی از حساسیت‌های محیط زیست باید در خصوص پساب کارخانه‌های مختلف باشد که امید است بازنگری در رابطه با انتقال پساب کاوه سودا به دریاچه ارومیه از سوی محیط زیست استان انجام گیرد.

وی گفت: آلودگی‌های انجام گرفته در معدن طلای اندریان، واقعیتی است که متأسفانه شاهد بر این هستیم و در این رابطه مجلس و نمایندگان آن باید ورود پیدا کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، به انجام برخی از اقدامات در معدن طلای اندریان اشاره کرده و گفت: مشکلات حاضر در معدن اندریان به دلیل عدم رعایت برخی از موارد بوده است که نشان از این دارد که در سال‌های گذشته استاندارهای لازم محیط زیستی در این منطقه انجام نگرفته است.

تاج الدینی یادآور شد: استحصال طلا در تمام کشور وجود دارد اما همین مسئله با چه قیمتی در منطقه ما انجام می‌گیرد.

وی در ادامه توضیح داد: استحصال طلا در معدن اندریان به قیمت نابودی محیط زیست انجام می‌گیرد که در اینجا اقتدار دولت و مدیریت استان در معدن اندریان به زیر سوال رفته است که در این راستا باید عملکرد قاطعی از سوی مسئولان انجام گیرد.