با افزایش تقاضا برای مهاجرت (بخصوص مهاجرت به کانادا) شرکت ها و موسسات مهاجرتی مختلفی پدید آمدند. شرکت هایی نوپا و یا با سابقه های طولانی که هرکدام تخصص و روش خود را برای دریافت ویزای متقاضیان دارند. شگرد هایی که معمولا به ویزای تحصیلی و یا توریستی ختم می شوند. اما آیا می دانستید […]

با افزایش تقاضا برای مهاجرت (بخصوص مهاجرت به کانادا) شرکت ها و موسسات مهاجرتی مختلفی پدید آمدند. شرکت هایی نوپا و یا با سابقه های طولانی که هرکدام تخصص و روش خود را برای دریافت ویزای متقاضیان دارند.

شگرد هایی که معمولا به ویزای تحصیلی و یا توریستی ختم می شوند. اما آیا می دانستید در شرایط بیماری کرونا تمام کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند و حتی با در دست داشتن ویزا هم نمی توانید مستقیما به کانادا بروید؟ و یا از شرایط جدید و سخت گیرانه ویزاهای توریستی آشنا هستید؟

آیا می دانید تفاوت PR (اقامت دائم) و شهروندی چیست؟

شما برای مهاجرت مشاور را ترجیح می دهید یا وکیل تخصصی مهاجرت؟ تجربه و سابقه کار موفق چقدر برای شما اهمیت دارد؟

در این مقاله قصد داریم مهمترین مسائل در مورد مهاجرت به کانادا را برای شما بیان کنیم و به انواع سوالات شما پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

 

ابتدا قصد داریم بهترین روش های مهاجرت کانادا در سال ۲۰۲۰ و منطبق بر آخرین شرایط و قوانین اداره مهاجرتی کانادا را برای شما معرفی کنیم اما پیش از آن باید با چند مفهوم آشنا شویم:

  • PR (اقامت دائم): زمانیکه شخصی با تابعیت یک کشور خارجی (نسبت به کانادا) تحت شرایطی خاص مانند سرمایه گذاری، ایجاد استارت آپ و یا تحصیل اجازه حضور و زندگی در کانادا را کسب می کند کارت Permanent Resident Card دریافت می کند که پس از آن برای ورود به کانادا نیازی به ویزا نداشته باشند.
  • حق شهروندی و تابعیت (Citizenship): تابعیت کانادا به این معناست که شخص در کانادا متولد شده و یا بعد از طی یک سری فرآیند های قانونی حق شهروندی این کشور را بدست آورده باشد.

تشابهات زیادی بین هر دو دسته این افراد وجود دارد. تشابهاتی مانند حق زندگی در نقطه مورد نظر کشور کانادا و یا حق کار و تحصیل و برخورداری از تمام مزایای دولتی و استانی.

اما تفاوت هایی نیز وجود دارد که باعث می شود افراد بعد از دریافت اقامت دائم به دنبال دریافت حق شهروندی باشند و از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهروندان کانادا دارای حق مسلم ورود و خروج از خاک کشور کانادا هستند و به هیچ عنوان از ورود شما جلوگیری نخواهد شد. البته که در تحت هیچ شرایطی از این کشور اخراج نخواهید شد اما دارندگان اقامت PR در شرایط بسیار خاص و در صورت ارتکاب به جرم های بزرگ امکان اخراجشان از کانادا وجود دارد.
  • شغل های حساس دولتی فقط در اختیار شهروندان کاناداست و از دارندگان اقامت دائم در اینگونه مشاغل بهری گیری نخواهد شد.
  • داردندگان اقامت PR بر خلاف تابعین و شهروندان کانادا حق شرکت در انتخابات استانی و فدرال را ندارند.

پس می توان نتیجه گرفت که تفاوت های زیادی بین این دو مورد وجود ندارد اما به هر حال پیش نیاز دریافت حق شهروندی کانادا، داشتن اقامت دائم این کشور است.

 

بهترین روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت کانادا از طریق ویزا استارتاپ :

بنا به دلایل بسیار و مزیت های فوق العاده، این روش همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای این کشور بوده است و مهم ترین شرط برای دریافت ویزا استارت آپ کانادا، داشتن ایده خلاقانه تجاری می باشد. چرا که به واسطه یک ایده خلاقانه و برنامه دقیق استارتاپی امکان ورود به کانادا با کمترین هزینه ممکن برای شما فراهم می شود.

از مهم ترین ویژگی ها و مزیت های دریافت ویزای استارتاپ کانادا، هزینه های بسیار پایین مرتبط با اخذ این نوع ویزا در کنار امکان دریافت اقامت دائم کانادا است و سرعت رسیدگی به پرونده های استارت آپی نسبت به سایر روش های مهاجرت به کانادا بسیار بالاتر است.

مهاجرت کانادا از طریق خود اشتغالی:

برنامه ویزای خوداشتغالی به افراد اجازه می‌دهد مهاجرت به کانادا را به صورت دائم به عنوان خوداشتغال انجام دهند. اگر دوست دارید از این روش برای مهاجرت و کار در کانادا استفاده کنید باید شرایط لازم را داشته باشید: تجربه فعالیت ورزشی یا هنری در سطح جهانی داشته باشید و بتوانید نقش خود را در ارتقای فرهنگ و ورزش کانادا ایفا کنید.  مزرعه‌ای در کانادا بخرید و مدیریت کنید.

مهاجرت کانادا از طریق خویشاوندی:

برای اینکه کسی واجد شرایط این روش باشد حتما باید یکی از اعضا درجه یک خانواده اش ساکن کشور کانادا باشد.

هنگامی که می‌خواهید درخواست مهاجرت از طریق این پروگرام را داشته باشید باید فرد کانادایی یا همان اسپانسر و فرد متقاضی این برنامه یا همان اسپانسر شونده باید شرایط لازم جهت تشکیل پرونده را دارا باشد.

مهاجرت کانادا از طریق تخصص:

افرادی که دارای تخصص هستند می‌توانند این شانس را داشته باشند که با توجه به تخصصی که دارند بتوانند اقامت دائم کشور کانادا را کسب کنند.

بر اساس آخرین تغییراتی که همه ساله در قوانین مهاجرتی کشور کانادا اعمال می‌شود پروگرام اکسپرس اینتری را می‌توان در کل تنها گزینه اخذ اقامت برای متخصصان به کشور کانادا دانست.

مهاجرت کانادا از طریق کارآفرینی:

به طور کل می‌توان گفت در تمامی روش‌های مهاجرت کارآفرینی کانادا متقاضیان این پروگرام باید جهت سرمایه‌گذاری جهت شروع یک بیزینس و شروع کسب و کار جدید به اداره مهاجرت تعهد دهند و بعد از آن می‌توانند برای خود و خانواده خود ویزا کانادا را کسب کنند.

در کل شرط اصلی این پروگرام تاسیس یک بیزینس در کانادا می‌باشد ولی از بُعد شرایط استان‌های کانادا با یکدیگر، تفاوت‌های زیادی دارند  چون هر یک از استان‌ها برنامه‌های خاص خود را دارند و در موارد حقوقی بسیار با هم فرق می‌کنند.

مهاجرت کانادا از طریق تحصیلی:

یکی از راههای اخذ ویزای کانادا با امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر و دارای رنک جهانی که بعد از فارغ التحصیلی امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار و سپس دریافت اقامت کانادا وجود دارد.

نکتهتوجه داشته باشید کسانی که کارهای مهاجرت را انجام می دهند شامل دو گروه هستند:

گروه اول وکلای رسمی دادگستری (قابل استعلام از طریق وبسایت www.lso.ca) می باشند و گروه دوم مشاورین مهاجرت عضو ICCRC.

 کسانی که عضو کانون مشاورین مهاجرت (ICCRC)، دارای کد رجیستر شده در سایت اداره مهاجرت هستند و بعنوان وکیل مهاجرت در حال فعالیت می باشند، در اصل وکیل نیستند.

داشتن کد رجیستر شده در سایت اداره مهاجرت کانادا کد وکالت نیست.

علت اصلی ریجکت شدن بسیاری از پرونده ها نیز همین موضوع است چرا که مشاورین مهاجرت حق اعتراض به دادگاه را ندارند.

درباره سازمان وکالتی مهاجرتی زرین کانادا

 این شرکت سابقه پذیرش بیش از ۳ هزار پرونده در زمینه مهاجرت، با ضریب موفقیت بالای ۹۰٪ را در کارنامه خود دارد.

علل عدم موفقیت در برخی پرونده های اندک این شرکت هم مشکلات پزشکی و یا عدم ارائه مدارک درست و واقعی از سوی کلاینت بوده است.

وکیل امور مهاجرتی ما وکیل رسمی دادگستری کانادا، عضو کانون وکلای انتاریو کانادا و مستقر در تورنتو است.

او دارای ۱۷سال سابقه وکالت بین المللی در کشورهای ایران، امارات متحده عربی و کانادا میباشد و همچنین قبل از شروع فعالیت خود به عنوان وکیل کانادایی، از سال ۲۰۱۶ عضو کانون مشاورین رسمی مهاجرت کانادا iccrc بوده است و تنها وکیل ایرانی کانادایی با سابقه عضویت در کانون وکلای ایران و شورای مشاورین مهاجرین کانادا است.

تمام تلاش ما یافتن بهترین راه های مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط شماست و با بهره بردن از بهترین مشاورین و وکلا در این زمینه همواره یکی از موفق ترین شرکت های فعال در زمینه مهاجرت بوده ایم.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از شرایط خود برای مهاجرت و اقامت کانادا با کارشناسان ما در تماس باشید و یا از طریق پر کردن فرم داخل وب سایت منتظر تماس کارشناسان ما با شما باشید.  

شماره تماس: ۷۲۸۱۹ ۰۲۱