شهردار تبریز برگزاری اقدامات فرهنگی مانند طرح "کتاب یار" را در بلند مدت، زمینه ساز افزایش سرانه مطالعه در میان شهروندان تبریزی دانست.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در حاشیه کتاب‌گردی طرح کتاب‌یار، با مثبت ارزیابی کردن اثرات این طرح اظهار داشت: برآیند بررسی صورت گرفته این است که طرح های تشویقی مانند کتاب‌یار توانسته به افق های مورد نظر ما نزدیک شود و بی شک این یک خبر خوش فرهنگی در آستانه سال نو برای همه فعالان فرهنگی مجموعه شهرداری تبریز است.

او افزود: اینکه بسیاری از کتابفروشی ها در همان روزهای نخستین مرحله دوم از طرح کتاب یار که با عنوان عیدانه کتاب برگزار می شود، سهمیه خود را تمام کرده اند، نشان از استقبال شهروندان دارد و این نشان می دهد که مردم چه اندازه به مطالعه کتاب رغبت دارند.
او با قدردانی از جلب مشارکت شایسته شهروندان و مسئولان در این طرح که به اقبال عمومی شهروندان در طرح کتاب یار منجر شده است، افزود: می توان با خلاقیت هایی تازه، زمینه برگزاری مطلوب تر این طرح در سال جدید را نیز پیش بینی کرد.
یادآور می شود مرحله دوم طرح کتاب یار، با عنوان عیدانه کتاب از بیستم اسفندماه تا ۲۵ اسفند ماه با ارائه ۳۰ درصد تخفیف در کتابفروشی های تبریز در حال اجراست.