در دنیای ساخت و ساز ملات پاشی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است. چراکه ترکیب مناسب مصالح و پاشش درست آن می‌تواند بر روی استحکام سطح و ستون و یکدستی و تمیزی کار تاثیر زیادی داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب تعدادی از مهم‌ترین نکات در زمان ملات پاشی و استفاده از دستگاه ملات […]

در دنیای ساخت و ساز ملات پاشی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است. چراکه ترکیب مناسب مصالح و پاشش درست آن می‌تواند بر روی استحکام سطح و ستون و یکدستی و تمیزی کار تاثیر زیادی داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب تعدادی از مهم‌ترین نکات در زمان ملات پاشی و استفاده از دستگاه ملات پاش یا سیمان پاش را بیان کرده‌ایم. نکاتی که با در نظر گرفتن آن‌ها حتما نتیجه بهتری خواهید گرفت.

تمیزکاری سطح

در زمان پاشش شاتکریت یا سیمان مهم‌ترین نکته تمیزکاری سطح و برطرف کردن سطوح سست است. چراکه این سطوح می‌توانند به اپراتورها و دستگاه‌ها آسیب وارد کنند و باعث ایجاد خسارت‌های جانی و مالی شوند. علاوه بر آن باید گرد و غبار و دیگر آلودگی‌های سطح را نیز برطرف کرد تا ملات به خوبی بر روی سطح بخوابد.

استفاده از دستگاه مناسب

بسته به اینکه قصد دارید بر روی چه سطحی ملات پاشی کنید، باید از دستگاه سیمان پاش یا ملات پاش مناسب استفاده کنید. منظور از مناسب بودن دستگاه این است که بتواند مواد را به مقدار موردنیاز با هم ترکیب کند و آن‌ها را با فشار مدنظر به سطح بپاشد. به علاوه استفاده از دستگاه ملات پاش نیز باید برای اپراتور آسان باشد و حمل و نقل آن نیز کار دشواری نباشد. بنابراین حتما با توجه به اینکه قصد دارید چه سطحی را ملات پاشی کنید و حجم کار دستگاه را خریداری کنید.

استخدام یک اپراتور ماهر و کار بلد

علاوه بر انتخاب دستگاه مناسب برای پاشش ملات و شاتکریت، باید یک اپراتور ماهر نیز استخدام کنید. اپراتوری که شیوه کار با دستگاه سیمان پاش را بلد باشد و بداند چگونه باید مواد اولیه را وارد آن کرد تا ترکیب نهایی مناسب باشد. علاوه بر آن اپراتور باید با نحوه در دست گرفتن نازل و فاصله مناسب برای پاشش ملات آشنا باشد تا هم مقدار هدر رفت ملات کاهش یابد و هم نتیجه کار تمیز و محکم از آب دربیاید.

پر کردن سوراخ‌ها و حفره‌ها

معمولا سطوحی که قصد ملات پاشی آن‌ها را دارید دارای حفره‌ها و سوراخ‌هایی هستند که فرایند پاشش را با مشکل مواجه می‌کنند. بنابراین باید پیش از شاتکریت کردن یا ملات پاشی آن‌ها را به خوبی پر کنید تا نتیجه کار یکدست و یکنواخت باشد. این کار همچنین باعث افزایش استحکام سطح و ماندگاری ملات پاشیده شده نیز خواهد شد.

تمیزکاری دستگاه ملات پاش

اگر دوست دارید که طول عمر دستگاه سیمان پاش بالا برود و برای پروژه‌های مختلف از آن استفاده کنید، حتما پس از اتمام کار آن را تمیز کنید. دقت کنید که همه بخش‌های دستگاه شامل مخزن، نازل‌ها، شیلنگ‌ها و پمپ‌ها باید به خوبی تمیز شوند. این موضوع باعث می‌شود که فشار دستگاه حفظ شود و در دفعات بعدی نیز پاشش ملات یکدست و یکنواخت انجام گیرد. به علاوه این کار سرعت کار را نیز بالاتر می‌برد و هزینه‌های تعمیر و نگهداری دستگاه را نیز کاهش می‌دهد.

خرید دستگاه ملات پاش از یک فروشگاه معتبر

زمانی که دستگاه ملات پاش را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید، مطمئن خواهید شد که مقدار و شدت پاشش مطابق اصول خواهد بود. فروشگاه ماشین سازی کلار یکی از فروشگاه‌های معتبر ماشین‌آلات ملات پاشی، سیمان پاشی، شاتکریت و پوشش ضد حریق یا فایرپروف است. این فروشگاه محصولات خود را با کیفیت بالا و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود عرضه می‌کند. کلیه محصولات این فروشگاه دارای خدمات پس از فروش هستند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از آن خرید کنید.