دیدار تیم های استقلال و الدحیل در حالی با تساوی به پایان رسید که تیم قطری با یک امتیاز بیشتر در صدر جدول قرار گرفت اما آبی های ایران یک رقیب جدی دیگر برای صعود پیدا کردند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، استقلال و الدحیل از گروه سوم رقابتهای لیگ برتر در آخرین بازی از شب چهارم این مسابقات به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی ۲ به ۲  ‏به پایان رسید.

تیم فوتبال استقلال این بازی را با این نفرات پشت سر گذاشت: مظاهری، غفوری، نادری (از دقیقه ۲۳ هرویه میلیچ)، یزدانی، غلامی، مهدی پور، اسماعیلی (از دقیقه ۵۹ داریوش شجاعیان)، رضاوند (از دقیقه ۴۶ مسعود ریگی)، قایدی، مطهری (از دقیقه ۷۶ محمد حسین مرادمند) و دیاباته.

استقلال بازی را تهاجمی آغاز کرد و در ثانیه ۳۰ بازی توسط مهدی قایدی اولین خطر را روی دروازه الدحیل ایجاد کرد که مدافعان قرمز پوش سراسیمه این توپ را دفع کردند.

در دقیقه ۱۴ بازیکنان الدحیل روی ارسال بلند از جناح راست خود می‌توانستند به گل برسند که ضربه سر اولانگا بعد از برخورد به وریا غفوری راهی کرنر شد و بازیکنان الدحیل از این کرنر استفاده خاصی نبردند.

در دقیقه ۱۹ معز علی کاپیتان الدحیل در موقعیت خطرناکی با رشید مظاهری رو در رو شد و با ضربه خطرناکی دروازه آبی پوشان را تهدید کرد که رشید مظاهری به خوبی مقابل این توپ ایستادگی کرد تا الدحیل صاحب یک ضربه کرنر شود.

در دقیقه ۲۰ کرنر ارسالی از جناح راست زمین الدحیل روی سر اولانگا فرود آمد که ضربه خطرناک این بازیکن را با رشید مظاهری با واکنشی مطمئن مهار کرد.

در دقیقه ۲۳ محمد نادری که از ناحیه کشاله دچار آسیب دیدگی شد جای خود را به هرویه میلیچ داد تا اولین تعویض آبیها به صورت اجباری در نیمه اول صورت گیرد.

در دقیقه ۲۵ بازی همکاری استقلالی‌ها از جناح راست و حرکت تکنیکی فرشید اسماعیلی و عبور از علی کریمی، باعث شد تا هافبک ایرانی الدحیل مرتکب خطای پنالتی شود که داور هم بی درنگ به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

در دقیقه ۲۶ شیخ دیاباته پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و بعد از فریب دادن دروازه‌بان الدحیل، توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا شاگردان فرهاد مجیدی به اولین گل بازی برسند و شیخ دیاباته نیز چهارمین گل خود را در این مسابقات به ثمر رسانده باشد.

در دقیقه ۳۶ مهدی قایدی یک بار دیگر هنر خود را به رخ بازیکنان الدحیل کشید و با یک حرکت عرضی از پشت محوطه جریمه، ضربه خطرناکی به سمت دروازه زد که با واکنش صلاح زکریا سنگربان الدحیل این توپ راهی کرنر شد.

در دقایق پایانی بازی دو تیم بیشتر به یک بازی متعادل در میانه میدان دست زدند و اغلب توپ‌ها در یک سوم میانه زمین بین بازیکنان رد و بدل شد. با این حال در دومین دقیقه وقت های اضافه داور توپ ارسالی بازیکنان حریف را با این دلیل که وریا غفوری روی بازیکن حریف خطا مرتکب شده است پنالتی اعلام کرد و این ضربه به گل تساوی تبدیل شد.

اولین خطر جدی در نیمه دوم را شیخ دیاباته در دقیقه ۵۱ روی دروازه الدحیل ایجاد کرد. در این دقیقه پاس عمقی عارف غلامی و فرار دیاباته از تله آفساید او را در موقعیت خوبی قرار داد که ضربه کم دقت او فضای بالای دروازه را شکافت.

در دقیقه ۵۸ یک ضربه ایستگاهی از جناح چپ استقلال با ارسال بازیکنان قطری همراه بود که مایکل اولانگا با ضربه سر دروازه آبی پوشان را باز کرد تا نتیجه در این دقیقه ۲ بر یک به سود الدحیل شود.

در دقیقه ۶۰ استقلال با شاهکار وریا غفوری و ضربه تمام کننده مهدی قایدی به بازی برگشت. توپ‌گیری مسعود ریگی در میانه زمین و پاس سرعتی برای غفوری، کاپیتان آبی پوشان را روانه دروازه الدحیل کرد. غفوری بعد از عبور از دو مدافع سرخ پوشان توپ را تند و زمینی روی دروازه فرستاد که مهدی قایدی روی تیر اول هوشمندانه توپ را قطع کرد و کار را به تساوی کشید. این سومین گل مهدی قایدی در این تورنمنت بود.

در دقیقه ۷۵ کریم بوزیاف بازیکن تازه وارد تیم الدحیل با یک ضربه از راه دور دروازه استقلال را تهدید کرد که رشید مظاهری به راحتی این توپ را کنترل کرد.

در دقیقه ۷۹ شیخ دیاباته با استفاده از پاس مهدی پور که حاصل یک شروع مجدد بود خودش را در موقعیت شوت زنی قرار داد که این ضربه با اختلاف کمی از کنار دروازه سرخ پوشان قطری به بیرون رفت.

در دقایق باقی مانده هم اتفاق خاصی رخ نداد تا دیدار دو تیم با تساوی به پایان برسد. با این تساوی الدحیل ۸ امتیازی شد و در صدر قرار گرفت. تیم های استقلال ایران و الاهلی عربستان هم ۷ امتیازی شدند تا دیدار دو تیم از اهمیت خاصی برخوردار باشد.