دقت کنید بعد از پاندمی کرونا، تقریبا همه مراحل ثبت شرکت به صورت غیرحضوری قابل انجام است. مدارک را نیز می توانید به صورت اسکن شده ارسال نمایید. شرکت چیست؟ چرا شرکت ثبت کنیم؟ آیا باید ثبت کنم؟ شرکت در واقع به معنای شراکت یا یک جمع است که کارهای تجاری یا حقوقی را به […]

دقت کنید بعد از پاندمی کرونا، تقریبا همه مراحل ثبت شرکت به صورت غیرحضوری قابل انجام است. مدارک را نیز می توانید به صورت اسکن شده ارسال نمایید.

شرکت چیست؟ چرا شرکت ثبت کنیم؟ آیا باید ثبت کنم؟

شرکت در واقع به معنای شراکت یا یک جمع است که کارهای تجاری یا حقوقی را به صورت رسمی و با مسئولیت انجام می دهند. به طور کلی شرکت به معنای این است که اشخاصی (از ۲ نفر به بالا) جمع شوند و مجموعه ای را با هم تشکیل دهند و با آن مجموعه فعالیت های اقتصادی انجام دهند، نفعی ببرند و پس از کسر هزینه های انجام گرفته، سود باقیمانده را بین اعضای شرکت تقسیم کنند.

زمانی که شما نسبت به ثبت شرکت اقدام می کنید با انجام این کار باعث خواهد شد تا کلیه فعالیت ‌های شرکت از جمله فعالیت‌های اجرایی، حقوقی و مالی و انجام فعالیت ‌های مربوط به شرکت جنبه قانونی پیدا کرده و قابل پیگیری باشند. همچنین شما با ثبت شرکت این امکان را خواهید داشت تا کد کارگاهی دریافت کرده و تمامی پرسنل و کارمندان خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهید.

زمانی که شرکت شما به ثبت می ‌رسد مشتریان اعتماد بالاتری نسبت به برند شما داشته و برای انجام فعالیت‌های مختلف از جمله فعالیت های آنلاین مشتری چون نمی‌تواند شما را ببیند به راحتی اعتماد کرده و محصولات و یا خدمات شما را خریداری می نماید. زمانی که یک شرکت به ثبت می رسد این امکان را خواهد داشت تا به خوبی رشد و پیشرفت نماید و در سطح ملی و همچنین سطح بین المللی مشهور شود.

چه نوع شرکتی باید ثبت کنم؟

باید به این موضوع اشاره کنیم که انتخاب نوع شرکت اهمیت بالایی دارد. برای انتخاب نوع شرکت خود از مشاوره های متخصص کمک بگیرید. در صورت اشتباه در انتخاب نوع شرکت باید مراحل ثبت یک شرکت را دوباره سپری کنید، این کار زمان زیادی را از شما هدر خواهد داد.

بیش از ۷ نوع شرکت وجود دارد که بستگی به فعالیت شما و … باید شرکت خود را ثبت نمایید. اما شرکت ها به طور کلی به دو دسته تجاری و مدنی تقسیم می شوند.

هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

شرکت های مختلف هزینه ثبت شرکت را از شما دریافت می کنند و علاوه بر آن مبلغ اضافی به عنوان کارمزد خود دریافت خواهند کرد. فقط یک هزینه روزنامه رسمی چیزی حدود ۳۴۰ هزار تومان می باشد.

هزینه ثبت شرکت به عوامل زیادی بستگی دارد:

  • می خواهید ثبت تغییرات کنید
  • می خواهید ثبت برند و علامت تجاری کنید
  • شرکت شما مسئولیت محدود است یا سهامی خاص
  • و …

اما بطور کلی هزینه یک ثبت شرکت معمولی بین یک و نیم تا ۱۲ میلیون تومان است که چیزی حدود ۳۰ درصد آن کارمزد خود موسسه ثبت شرکت می باشد.

خودم هم می توانم شرکت ثبت کنم؟

قطعا خود شما هم قادر به ثبت شرکت هستید اما …؟ به این موضوع دقت کنید که کار ثبت شرکت فرآیندی زمانبر و نیاز به تجربه است. به عنوان مثال انتخاب نام شرکت ممکن است چیزی حدود ۳ تا ۵ ماه از وقت شما را بگیرد! زیرا قوانین خاص خود را دارد (حتما نام از حداقل سه کلمه تشکیل شود، با قوانین کشور در تضاد نباشد و …)

یک موسسه ثبت شرکت همه این فرآیندها را بارها طی کرده است و با سرعت بسیار بالاتری نسبت به شما اقدام به ثبت شرکت می کند. ضمنا نیاز به مراجعه های مکرر به ادارات و … را نخواهید داشت. در گذشته شما مجبور بودید برایثبت شرکت به سازمان ثبت شرکت‌های استان خود مراجعه کنید ولی هم‌اکنون شرایطی پدید آمده شما می‌توانید با ورود به سامانه ثبت شرکت‌ها مراحل ثبت شرکت را انجام دهید هرچند راه حلی ساده تر مقابل پای شماست، آن هم تماس با دفاتر ثبت شرکت‌ها همچون دفتر ثبت شرکت که در کمترین زمان شرکت شما را به ثبت می‌رسانند.

چه مدارکی نیاز است؟

بسته به اینکه چه نوع شرکتی می خواهید ثبت کنید مدارک مورد نیاز متفاوت است. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز ابتدا سعی کنید موسسه خود را انتخاب کنید، آنها به شما توضیحات لازم را ارائه می دهند. اما بطور کلی شما به کپی شناسنامه اعضای شرکت، کارت ملی آنها و آدرس شرکت و کدپستی آن نیاز دارید.

ثبت شرکت چقدر طول می کشد؟

مدت زمان تاسیس یک شرکت تا دریافت شناسه ملی و شماره ثبت حدودا ۷ تا ۱۰ روز کاری می باشد. ۷ روز هم طول می کشد تا آگهی تاسیس در روزنامه رسمی چاپ شود.

یک موسسه ثبت شرکت باید چه کاری برای شما انجام دهد؟

همانطور که گفتیم کار ثبت شرکت نیاز به مراجعات مکرر، تجربه و صرف وقت زیاد دارد که این موضوعات باعث می شود بسیاری افراد از ثبت شرکت توسط خودشان دوری کنند و آن را به یک موسسه ثبت شرکت که در واقع حالت وکالت آنها را دارد واگذار کنند.

شاید اصلا به شرکت نیاز نداشته باشید، یا باید بدانید چه شرکتی با چه موضوعی تاسیس کنید، بعد از تاسیس چه باید بکنید. از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که برای این کار از شرکت ها و مشاوره های متخصص کمک بگیرید.

یک موسسه ثبت شرکت:

  1. ابتدا با حضور شما در آن موسسه (می توانید هم به صورت آنلاین از طریق تماس ویدیویی واتساپ در هرجای ایران یا به صورت تلفنی با شرکت در تماس باشید و نیازی به مراجعه حضوری نباشد)، به شما مشاوره رایگان می دهد و پس از کسب رضایت شما با شما قراردادی می بندد. بعد از عقد قرارداد دیگر نیازی به پیگیری و حضور شما نیست و کارها بصورت غیرحضوری قابل انجام است.
  2. پس از عقد قرارداد مدارک مورد نیاز را به موسسه ارائه دهید. آنها مدارک را بررسی و کم و کاستی ها را به شما اطلاع می دهند
  3. مدارک را که کامل تحویل دادید، موسسه ثبت شرکت شروع به پیگیری کارهای شما به عنوان وکیل/نماینده شما می کند و آن را به سازمان ثبت شرکت ها ارسال و همه کارها را خودش پیگیری می کند
  4. بلافاصله پس از دریافت جواب از سازمان ثبت، مجددا موسسه ثبت شرکت باید بقیه اقدامات را انجام دهد و مدارک تکمیلی شما را برای دریافت روزنامه رسمی شرکت تنظیم و برای سازمان ارسال نماید