نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح معامله قرن شکست خورده است، گفت: تنها امید مردم فلسطین ملت‌های مسلمان جهان است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در جمع مردم روزه دار تبریز که به صورت خودجوش و با رعایت اصول بهداشتی برای گرامیداشت روز جهانی قدس در مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در استان تجمع کرده بودند، با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: روز جهانی قدس باعث شد رژیم صهیونیستی جرأت اجرای برنامه‌های اشغال گرانه خود را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه همکاری ارتجاع عرب باعث شده است این رژیم خونخوار اجازه جنایت به ملت فلسطین را به خود بدهد، ادامه داد: رژیم‌های مرتجع عربی برخلاف افکار و عقاید ملت جهان اسلام در حال عادی سازی رابطه خود با اسرائیل غاصب هستند.

آل هاشم با اشاره به اینکه افسوس که امسال نیز مانند سال گذشته شرایط کرونایی مانع برگزاری راهپیمایی روز قدس همانند سال‌های قبل شد، ابراز داشت: مردم ایران امروز با این حرکت نمادین اتمام حجت قاطعی با سران رژیم آمریکای جهانخوار کرده و اقدامات و خیانت‌های اسرائیل غاصب و کشورهای مرتجع عربی در مورد مردم فلسطین را محکوم کردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روز قدس روز هشدار به ابرقدرت‌ها و مستکبران جهان است، گفت: مسلمانان با اتکا به اعتقادات اسلامی، نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان علیه رژیم صهیونیستی بسیج شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آرمان رهایی فلسطین به عنوان یک آرمان همگانی در جهان تثبیت شده است، گفت: روز قدس به عنوان یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) نباید فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمریکا در حال زمینه سازی برای اجرای معامله قرن است، افزود: کشورهای عربی نیز در حال همراهی با اسرائیل غاصب هستند ولی بدانند که طرح معامله قرن شکست خورده است.

آل هاشم سپس با اشاره به جزئیات طرح معامله قرن گفت: قرار بود در این طرح دولت جدیدی تحت عنوان فلسطین جدید در اراضی کرانه باختری و نوار غزه بدون داشتن ارتش و سلاح جنگی و بدون حضور شهرک‌های یهودی تشکیل شود و حماس نیز سلاح‌های خود را تحویل دهد ولی این طرح شکست خورده است.