سوالی که برای افراد دارای افت شنوایی پیش می آید این است که چرا قیمت سمعک متنوع است؟ قیمت سمعک بستگی به تکنولوژی، کیفیت صدا و اندازه سمعک دارد البته اندازه سمعک خیلی در قیمت آن تاثیرگذار نمی باشد و مهمترین عامل تعیین قیمت، تکنولوژی و کیفیت صدای سمعک ها می باشد. تکنولوژی سمعک ها […]

سوالی که برای افراد دارای افت شنوایی پیش می آید این است که چرا قیمت سمعک متنوع است؟

قیمت سمعک بستگی به تکنولوژی، کیفیت صدا و اندازه سمعک دارد البته اندازه سمعک خیلی در قیمت آن تاثیرگذار نمی باشد و مهمترین عامل تعیین قیمت، تکنولوژی و کیفیت صدای سمعک ها می باشد. تکنولوژی سمعک ها ممکن است آنالوگ، قابل برنامه ریزی، نیمه دیجیتال، (دیجیتال تریمری)،۱۰۰% دیجیتال، هوشمند یا هوشمند وایرلس باشد و این امر بر قیمت آنها تاثیر گذار است

سمعک های دیجیتال هم بر اساس امکانات تنظیم سمعک قیمتهای متفاوتی دارند. از جمله این تنظیمات میتوان به تعداد کانال و باند سمعک سیستم های noise mananagment  حذف اصوات مزاحم feedback cancelation  جهت حذف سوت سمعک  وdata logging جهت ثبت اطلاعات سمعک (محیط موررد استفاده سمعک میزان کارکرد سمعک ایرادات احتمالی سمعک ) تعداد میکروفون سمعک و امکان جهت یابی صدت ( omni یا دایرکشنال) و امکان پوشش وزوز tinitus masker اشاره کرد.

تاثیر اندازه سمعک بر قیمت سمعک

اندازه سمعک هم تا حدودی بر قیمت آن تاثیر دارد برای مثال قیمت سمعک های iic نامرئی که جدیدا وارد بازار شده اند نسبت به سمعک های داخل گوشی cic معمولی بیشتر است. در قیمت سمعک پشت گوشی هم سمعک ric که رسیور آنها داخل گوش قرار گرفته و ظریفتر هستند بالاتر است. سمعک هایی که تکنولوژی جدیدتری دارند و قابلیت اتصال به کنترل از راه دور و بلوتوث و وسایل ارتباطی دارند کیفیت بالاتر و قیمت بالاتری دارند. در مجموعه کلینیک های سایه تخفیف های ویژه ای برای سالمندان و بیمه شدگان بیمه نیروهای مسلح و برخی از سازمان ها در نظر گرفته شده است. در ضمن شما در این مرکزحق انتخاب سمعک های مختلف از کمپانی های معتبر دنیا با قیمت های مختلف و مناسب را دارید.

کدام قیمت سمعک برای شما مناسب است؟

محدوده قیمت این محصول که برای شما مناسب است بستگی به عوامل مختلف دارد از جمله:

  1. میزان و نوع کم شنوایی شما
  2. محیط های شنیداری که شما از سمعک در آن محیط استفاده می کنید.
  3. سلیقه شما از این که سمعک قابل رویت باشد یا خیر.
  4. نیاز به یک یا دو سمعک دارید.
  5. درآخر شما چقدر می خواهید هزینه کنید.

تکنولوژی سمعک و تاثیر آن بر قیمت

تکنولوژی های متعددی در سمعک ها به کار می رود. شرکت ها برای رضایت مندی بیماران و همچنین رقابت با همدیگر، سعی بر ان دارند که تکنولوژی های متعددی را وارد سمعک های خود کنند. متناسب با هر تکنولوژی قیمت نیز تغییر می کند.به عنوان مثال تکنولوژی SoundRecover 2  و Binaural Voice Stream Technology در سمعک های اتیکن باعث قیمت بالاتر خانواده سمعک هایی می شود که دارای این تکنولوژی می باشند و یا تکنولوژی AutoSense OS در سمعک های شرکت فوناک که بر قیمت این محصول می افزاید.

سمعک وایرلس و بلوتوث دار

سمعک هایی که از فناوری وایرلس برخودار باشند از قیمت بالاتری هم برخوردارند. امروزه می توان گفت که سمعک های فوق هوشمند وایرلس دار بالاترین قیمت را در بین سمعک ها دارند.

کلینیک سمعک سایه با سه شعبه در شمال، شرق و غرب تهران اماده ارایه بهترین انواع سمعک و خدمات پس از فروش می باشد. شعیه های کلینیک سمعک سایه عبارت اند از:

  • کلینیک ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک سایه غرب تهران(اکباتان)
  • کلینیک ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک سایه شرق تهران(رسالت)
  • کلینیک ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک سایه شمال تهران(ونک)

رابطه برند سمعک و قیمت آن

برند سمعک نیز بر قیمت آن تاثیر دارد. در کلینیک سمعک سایه بر روی برند خاصی تاکید نمی شود اما بهترین سمعک ها از بهترین برندها به بیماران عرضه می شود. هر چقدر شرکت سازنده معروفتر باشد قیمت این برند نیز بالاتر می باشد.

هزینه خرید سمعک بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله:

۱٫ نوع و میزان کم‌ شنوایی:

یکی از عوامل اصلی در انتخاب سمعک نوع و میزان کم‌ شنوایی است.

برای نمونه ممکن است نوع و میزان کم‌ شنوایی شما به گونه‌ای باشد، که سمعک دارای تکنولوژی پایه که قیمت پایین‌تری دارد، برای شما انتخاب بهتری نسبت به سمعک‎‌های پیشرفته باشد. در تجویز سمعک گران‌ترین‌ها همیشه بهترین‌ها نیستند.

۲٫ سبک زندگی:

نیازهای شنیداری و سبک زندگی شما نیز یکی از عوامل تاثیر‌گذار است. برای نمونه، چنانچه فردی در محیط‌های شلوغ و پُر سر و صدا کار می‌کند، برای درک گفتار در چنین محیطی نیاز به سمعکی پیشرفته با مدار کاهنده نویز عالی و میکروفون‌های جهت‌دار پیشرفته دارد.

۳٫ سلیقه شما:

اگر اندازه سمعک برای شما مهم است، شما باید از سمعک‌های نامرئی IIC یا سمعک‌های RIC و RITE استفاده کنید.

سطح تکنولوژی به‌کاررفته در این سمعک‌ها معمولا محدوده متوسط یا عالی است.

۴٫ کم‌ شنوایی یک یا دوطرفه:

اگر هر دو گوش شما مبتلا به کم‌ شنوایی است، شما به دو سمعک نیاز دارید.

۵٫ بودجه شما:

چه مقدار بودجه‌ برای خرید سمعک‌تان در نظر گرفته‌اید.

۶٫ بیمه:

کمک هزینه‌ای که بیمه شما برای خرید سمعک پرداخت می‌کند، چه مقدار است؟

برای تعیین دقیق قیمت خرید سمعک گوش، لازم است که ما در مورد نوع و میزان کم‌ شنوایی شما و همچنین نیازهای شنیداری شما بیشتر بدانیم. به همین علت شما می‌توانید از جلسه ارزیابی شنوایی و مشاوره سمعک ما استفاده کنید.

چنانچه امروز به کم‌ شنوایی‌تان توجه کنید، به‌زودی بهبودی قابل‌‌توجهی در کیفیت زندگی‌تان مشاهده می‌کنید. بنابراین خرید سمعک و سفر به دنیای بهتر شنیدن، نوعی سرمایه‌گذاری در کیفیت زندگی است.

۱۵ نکته مهم قبل از خرید سمعک توجه کنید

  • تکنولوژی به کار رفته در سمعک تجویزی
  • ضدآب بودن اجزاء داخلی و خارجی سمعک ها
  • وایرلس بودن سمعک و کنترل از طریق موبایل
  • توانایی ارتباط وایرلس با لوازم جانبی
  • قابلیت تنظیم از طریق اپلیکیشن موبایل
  • نوع باتری و میزان عمر آن برای استفاده بهتر
  • دوام و محکم بودن سمعک بر اساس سابقه
  • ظاهر سمعک و تناسب با رنگ پوست و مو
  • در نظر گرفتن شرایط کاری و شغلی افراد
  • تفاوت انتخاب سمعک برای سنین مختلف
  • گارانتی سمعک و خدمات پس از فروش آنها
  • چکاپ های سالانه برای سمعک و کم شنوایی
  • قابلیت آپدیت کردن سمعک های تجویزی
  • استفاده از سمعک های با قابلیت شارژ شدن
  • وضوح گفتار در محیط های نویزی و شلوغ

بیشتر بدانید : نمایندگی اعلام حریق سنس

قیمت انواع سمعک براساس نحوه قرار گرفتن بر روی گوش

انواع سمعک را براساس نحوه قرار گرفتن بر روی گوش می توان به پشت گوشی،داخل گوشی، داخل کانال گوش و نامرئی تقسیم بندی کرد. قیمت هر کدام متناسب با میزان ظاهر شدن بر روی گوش و قدرتی که دارند متغیر است. سمعک نامرئی امروزه از همه انواع آن بالاترین قیمت را دارد.

همچنین سمعک ها را متناسب با تکنولوژی به سمعک انالوگ،سمعک  قابل برنامه ریزی،سمعک  دیجیتال و سمعک هوشمند و فوق هوشمند تقسیم بندی می کنند.می توان گفت براساس قیمت نیز سمعک ها متناسب با تکنولوژی هایشان می باشند. سمعک های فوق هوشمند وایرلس بالاترین قیمت و انالوگ کمترین قیمت را دارا می باشند.

گارانتی سمعک

گارانتی معتبر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول است.

در کلینیک سمعک سایه گارانتی معتبر بین المللی ۲ تا ۵ ساله به همراه سمعک ارایه می شود.

این گارانتی هزینه اضافی بر بیمار تحمیل نمی کند.

تعرفه بیمه سمعک

بعضی از شرکت های بیمه بخشی از هزینه سمعک بیمار را بر عهده می گیرند.متناسب با میزان تعهد بیمه، قیمت این محصول برای بیمار کمتر می شود. کلینیک سمعک سایه طرف قراداد با بسیاری از شرکت های بیمه از جمله بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت، بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح ، بیمه اسیا، ایران، البرز و… می باشد.

خدمات پس از فروش برای بیماران بسیار مهم می باشد. برای خرید سمعک بهتر است از کلینیک های تجویز سمعکی استفاده شود که خدمات پس از فروش بهتری ارایه می دهند. کلینیک سمعک سایه برای راحتی ورضایتمندی بیماران در هر سه شعبه غرب تهران(اکباتان)، شرق تهران(رسالت) و شمال تهران(ونک) خدمات پس از فروش با سطح بالا را ارایه می دهد.

آیا گران بودن سمعک به معنی بهتر بودن آن است؟

هرچه قدرت یک سمعک بیشتر و تکنولوژی آن پیشرفته تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. اما به یاد داشته باشید که گران ترین ها همواره بهترین ها نیستند. چرا که بر حسب میزان و نوع کم شنوایی و سبک زندگی افراد، نیاز های آن ها با یکدیگر متفاوت است و بنابراین سمعک مناسب برای تأمین نیاز هایشان نیز بر اساس این فاکتور ها مشخص می شود.

در سرتا سر جهان سمعک ها وسیله های گران قیمتی محسوب می شوند. محدوده قیمت این محصول در ایران بین متغیر می باشد و متأسفانه بیمه ها بخش  اندکی از هزینه آن ها را تقبل می کنند. سمعک ها یک سرمایه گذاری مهم هستند؛ چرا که سمعک دستگاهی است که هفت روز هفته و ۱۲ ماه سال همراه شما خواهد بود، پس لازم است که هنگام خرید سمعک اطمینان حاصل کنید که زمان و هزینه صرف شده ارزش آن را دارد.

برای این که بدانید سمعک مناسب شما چه قیمتی است باید به ما اطلاعاتی از قبیل:

– اندازه کم شنوایی.
– شیوه زندگی.
– و نیازهایتان بدهید.
که متناسب با موارد بالا بهترین سمعک برای شما معرفی گردد.

ما خوشحال خواهیم شد که با شما صحبت کنیم و به شما کمک کنیم که سمعک هایی را پیدا کنید که متناسب با شیوه زندگی و بودجه شما باشد.