رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: انسان توسعه یافته نیازمند آموزش و پرورش توسعه یافته بوده و این مجموعه نیز توسعه خود را مدیون دانشگاه فرهنگیان است. به گزارش خبرنگار شرح آنلاین ، اسداله خدیوی در آیین معارفه خود به عنوان رئیس جدید این دانشگاه در استان که ظهر امروز در محل پردیس علامه امینی […]

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: انسان توسعه یافته نیازمند آموزش و پرورش توسعه یافته بوده و این مجموعه نیز توسعه خود را مدیون دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین ، اسداله خدیوی در آیین معارفه خود به عنوان رئیس جدید این دانشگاه در استان که ظهر امروز در محل پردیس علامه امینی برادران برپا شد افزود: دانشگاه فرهنگیان باید دانشجو معلمان هویت مدار و با منش برای آینده تربیتی کشور تربیت کند.

وی اظهار داشت: بهبود کیفیت کارکنان، استادان و دانشجویان از مولفه های اصلی ارتقای کیفیت علمی دانشگاه و تاثیر مثبت آن بر آینده آموزشی کشور است.

خدیوی با تاکید بر اینکه در دانشگاه فرهنگیان خودی و غیر خودی معنی ندارد تصریح کرد: رعایت عدالت و انصاف عامل دوم توسعه و پیشرفت این دانشگاه است.

وی پرهیز از نگاه جزیره ای به واحدهای دانشگاهی فرهنگیان و همراهی و همدلی توام با ندای سازمانی را از ضرورت های توسعه آموزشی این مجموعه علمی عنوان کرد.

پیش از وی رحیم بدری رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان نیز با ارایه گزارشی از عملکرد خود طی سه سال گذشته ارتقای کیفیت خدمات دانشگاهی، توسعه فعالیت های فرهنگی، تشکیل گروه های آموزشی و ایجاد رشته های کارشناسی ارشد در این دانشگاه را از اقدامات خود عنوان کرد.

وی همچنین با تاکید بر پیگیری وعده کمک ۲۰ میلیارد ریالی معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش به این دانشگاه گفت: امیدوارم اقدامات ارزشمند دیگری را از جانب ریاست جدید دانشگاه در سطح استان شاهد باشم.

در ادامه این مراسم نماینده نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان در سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: کسانی که در تعلیم و تربیت تلاش می کنند باید این جنگ را جدی بگیرند.

حجت الاسلام حسین علیا نسب همچنین در ادامه بر دقت در جذب هیات علمی و استقلال این دانشگاه به منظور حفظ شان و منش آن تاکید کرد.

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این آیین نیز دانشگاه فرهنگیان را شکل دهنده آینده کشور دانست و افزود: بهره مندی از روش های نوین آموزشی ضرورت تعلیم و تربیت دنیای امروز است.

وی حفظ روحیه اسلامی و انقلابی توسط معلمان را ضروری دانست و گفت: این روحیه باید به نسل آینده کشور منتقل شود.

دیگر نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در خانه ملت هم با اشاره به مسیر سازی های شهدای دانشگاه تربیت معلم در اوایل انقلاب برای دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموختگان این دانشگاه مایه مباهات و فخر انقلاب اسلامی هستند.

محمد اسماعیل سعیدی افزود: هر تغییر و تحول مثبتی که در بدنه دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد تاثیرات مثبت خود را در آینده کشور خواهد گذاشت و این مجموعه علمی نیز باید در مسیر تحول آفرینی گام بردارد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی به عنوان دیگر سخنران این آیین گفت: هر نظامی که درصدد تربیت نیروی های مدیریتی برای آینده سیاسی خود می باشد دانشگاه های خاصی را تاسیس می کند اما متاسفانه ما در کشورمان از این امر غفلت کرده و دانشگاه فرهنگیان را تنها گذاشته ایم.

ضیاء اله اعزازی افزود: اقتدار امروز کشور ما ناشی از تربیت و تزریق فرهنگ اسلام و مقاومت معلمان گذشته به دانش آموزان است و اگر نقصی مشاهده می شود مربوط به همین زیر ساخت های تربیتی در آموزش و پرورش می باشد.

وی بها دادن به جایگاه دانشگاه فرهنگیان را امری ضروری دانست و تلاش اعضای دانشگاه برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در عرصه علمی و مدیریتی کشور را خواستار شد.