منابع خبری جمهوری آذربایجان از بسته شدن دفتر نمایندگی ولی فقیه در باکو خبر دادند.

خبرگزاری ریپورت با انشار خبری به نقل از وزارت کشور جمهوری اذربایجان از بسته شدن دفتر نمایندگی ولی فقیه در باکو خبر داد.

این خبر را سرهنگ پلیس احسان زاهیدف اعلام کرده است.

این در حالی است بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، این خبر را تکذیب کرده است.

بر اساس گزارش این بخش از سفارت کشورمان ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه  ۱۳ مهر (۲۸ صفر) چند تن از ماموران پلیس پایتخت جمهوری آذربایجان با مراجعه به حسینیه اهل بیت علیهم السلام (معروف به حسینیه ایرانیان) محل برگزاری مراسم مذهبی و اقامه نماز جمعه حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان، به متولیان آن اعلام کردند این مکان به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی تا اطلاع ثانوی بسته می شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو افزود: بلافاصله موضوع از کانال‌های دیپلماتیک پیگیری و نسبت به دلیل این اقدام بدون اطلاع قبلی توضیح خواسته شد. پیگیری‌های قانونی و دیپلماتیک برای بازگشایی این حسینیه ادامه دارد. به اطلاع هموطنان عزیز مقیم باکو می‌رساند با توجه به این شرایط، مراسم  سوگواری آخر ماه صفر امشب در این مکان مقدس برگزار نمی‌شود.

نسیمی ممدلی روزنامه نگار و عضو حزب خلق آذربایجان سه شنبه (۱۳ مهر) در مصاحبه با کانال ۱۳ ضمن تایید ضمنی بسته شدن حسینه ایرانیان درباره چرایی تعطیلی این مرکز فرهنگی و مذهبی گفته است: ایران و جمهوری آذربایجان همیشه قربانی ترور بوده اند و این اقدام در راستای جلوگیری از اقدامات تروریستی علیه منافع جمهوری اسلامی ایران در این کشور رخ داده است.

 

  • منبع خبر : شرح آنلاین