«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان شنبه شب گفت که کشورش آمادگی دارد که روابط خود با ترکیه را بدون هیچ گونه پیش شرطی از سرگیرد.

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» ارمنستان، میرزویان ضمن قدردانی از مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود برای شرکت در «مجمع دیپلماسی آنتالیا» افزود: فکر می‌کنم این دعوت پیام کاملا مثبتی بود و لازم می‌دانم که به آن پیام به همان شیوه مثبت پاسخ دهم.

وی اعلام کرد: ما در دیدار خود بر آمادگی هر دو طرف برای ادامه روند از سرگیری روابط و بازگشایی مرزها بدون هیچ پیش شرطی تاکید کردیم.

میرزویان با بیان اینکه نمایندگان ارمنستان و ترکیه در راستای از سرگیری دوباره روابط تلاش می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که نتایج مثبت آن در آینده نزدیک مشاهده شود.

وزیر خارجه ارمنستان اظهار با ابراز خرسندی گفت که خوشحال است که می بیند، تمام مردم منطقه و  کشورها برای برقراری صلح و ثبات در منطقه ما تلاش می کنند.

میرزویان در پایان افزود: می خواهم بگویم که ارمنستان تمایل دارد که منطقه‌ با ثبات و بدون درگیری و جنگ باشد.

به نظر می رسد که با توجه به جنگ اوکراین و تغییر برخی از معادلات در منطقه، چرخشی قابل توجه در مواضع ترکیه به ویژه در خصوص مناسبات با ارمنستان ایجاد شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر در باکو اعلام کرده بود که نمایندگان ویژه این کشور و ارمنستان تاکنون دو بار دیدار کرده اند.

دولت ارمنستان نیز ممنوعیت واردات کالا از ترکیه را تمدید نکرده و رسانه های جمهوری آذربایجان پیش بینی کرده اند که لغو ممنوعیت واردات کالاهای ترکیه به ارمنستان، شرایط مساعدتری را برای صادرات کالاهای ارمنستان به ترکیه، ایجاد کند.

  • منبع خبر : ایرنا