رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر ارمنستان توافق کردند که همکاری‌های سه جانبه بین ایروان، مسکو و باکو به منظور پیشبرد هدف عادی سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تقویت ثبات در کل منطقه قفقاز فعال سازی شود.

بر اساس بیانیه‌ای که شب گذشته در وب سایت رسمی کاخ کرملین منتشر شد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، در جریان مذاکرات روز سه شنبه خود در مسکو، در خصوص فعال سازی همکاری‌ها در قالب سه جانبه با جمهوری آذربایجان توافق کردند.

در این سند آمده است: طرفین توافق کردند همکاری‌های سه جانبه بین ارمنستان، روسیه و آذربایجان را به منظور پیشبرد هدف عادی سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تقویت ثبات در کل منطقه قفقاز، فعال سازی شود.

در این بیانیه آمده است که پوتین و پاشینیان همچنین ابراز اطمینان کردند که مذاکرات مثمر ثمری که در مسکو صورت گرفته، اتحاد ممتاز چند وجهی بین روسیه و ارمنستان را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر ارمنستان همچنین آمادگی خود را برای تشدید تلاش‌ها برای استفاده از حداکثر توان بالقوه سازمان پیمان امنیت جمعی، تأیید کردند.

علاوه بر این، پوتین دعوت رسمی پاشینیان برای سفر به ایروان در نیمه دوم سال جاری میلادی (۲۰۲۲) و بطور همزمان شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را پذیرفت.

  • منبع خبر : تسنیم به نقل از تاس