رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به همکاری آنکارا با دولت عراق درخصوص عملیات‌های ضد تروریستی در شمال این کشور، از حوادث مسجدالاقصی نیز ابراز نگرانی کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) به درگیری‌های اخیر بین نظامیان رژیم صهیونیستی با نمازگزاران و روزه‌داران فلسطینی در مسجدالاقصی واکنش نشان داد.

اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: «حساسیت خود را نسبت به مسجدالاقصی به همه مقامات اسرائیلی که با آنها صحبت کردیم، اعلام داشته‌ایم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه ترکیه هرگز از حوادثی که در مسجد الاقصی رخ می‌دهد چشم پوشی نمی‌کند، توضیح داد: «ما با بلندترین صدا به دفاع از بیت‌المقدس ادامه خواهیم داد، حتی اگر تمام جهان ساکت باشند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین خبر داد که به تماس‌های دیپلماتیک خود با سران کشورها برای جلوگیری از حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینیان ادامه می‌دهد.

اردوغان در واکنش به انتقادات از ترکیه به‌دلیل روابط نزدیک با رژیم صهیونیستی و حمایت همزمان از آرمان فلسطین نیز مدعی شد: «اقداماتی که ما برای روابط سیاسی-اقتصادی خود با اسرائیل انجام می‌دهیم یک چیز است، قضیه بیت‌المقدس چیزی دیگر. روشن است که راه دفاع مؤثر از آرمان فلسطین، داشتن یک رابطه معقول، منطقی، منسجم و متعادل با اسرائیل است».

وی درباره حملات جنگنده‌های این کشور به شمال عراق به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی نیز اظهار داشت: «هدف ما از عملیات “قفلِ پنجه”، تامین امنیت مرزهای کشورمان است و در این عملیات با دولت عراق همکاری نزدیک داریم».

بر این اساس، اردوغان همچنین افزود: «ما سازمان‌های تروریستی را ریشه کن می‌کنیم. ما مرزهای خود را کاملاً ایمن خواهیم کرد. ما به خاک کشور دیگری چشم ندوخته‌ایم و فقط برای ایجاد ثبات تلاش می‌کنیم».

دو روز پیش بود که ارتش ترکیه عملیات جدیدی را در شمال عراق با اسم رمز «قفل پنجه» (Claw-Lock) با هدف نابودی گروهک تروریستی «پ.ک.ک» آغاز کرد و در این عملیات از جنگنده، توپخانه و نیروهای ویژه زمینی استفاده می‌کند.

  • منبع خبر : فارس به نقل از آناتولی