محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای گفت و گو با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیروز وارد آنکارا شد و پس از این دیدار تفاهمنامه ای به امضای طرفین رسید.

محمد بن سلمان در سومین ایستگاه سفر منطقه ای خود دیروز چهارشنبه پس از مصر و اردن وارد آنکارا شد و در فرودگاه اسن بوگا مورد استقبال فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه قرار گرفت.

وابط عربستان و ترکیه درپی قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه تیره شد و عربستان به دنبال آن سطح روابط سیاسی و اقتصادی با ترکیه را به شدت پایین آورد.

اردوغان که ماههای اخیر با بحران شدید اقتصادی در کشورش و کاهش شدید ارزش لیر مواجه است، برای برون رفت از این وضعیت تلاش کرده تا روابط خود با سعودیها را بهبود بخشد و در این راه پرونده قتل خاشقچی را وجه المصالحه قرار دهد.

عربستان و ترکیه چهارشنبه شب در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم خود برای آغاز مرحله جدید همکاری خبر دادند.

این همکاری‌ها شامل همکاری‌ سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی می شود.

در این بیانیه مشترک همچنین دو کشور راه های تسهیل تجارت فی مابین را بررسی کردند.

از دیگر مفاد این بیانیه مشترک می توان به دعوت ترکیه از صندوق‌های سرمایه گذاری عربستانی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های جدید ترکیه‌ای اشاره کرد.

محمد بن سلمان عصر چهارشنبه در سومین ایستگاه سفر منطقه ای خود پس از مصر و اردن وارد آنکارا شد و در فرودگاه اسن بوگا مورد استقبال فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه قرار گرفت.

  • منبع خبر : رسانه ها