وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور برای یک دیدار رسمی، عازم ایران شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه این کشور برای یک دیدار رسمی، عازم ایران شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری ترند، مقام‌های جمهوری آذربایجان ضمن اعلام خبر سفر رسمی بایراموف به ایران اعلام کردند که وی قرار است در این سفر با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

پیش از این روز گذشته (یکشنبه)، منابع ایرانی اعلام کرده بودند که جیجون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در نخستین سفرش به جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم مهمان حسین امیرعبداللهیان خواهد بود.

وی قرار است پیش از ظهر فردا (دوشنبه) ۱۳ تیر ماه با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کند.

یک منبع مطلع روز گذشته در این باره به خبرنگار فارس گفته بود که وزیر خارجه جمهوری آذربایجان قرار است طی روزهای آینده به تهران سفر کند.

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ۲۴ اردیبهشت ماه در یک گفتگوی تلفنی درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی، پارلمانی و اجرای توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور  رایزنی و تبادل نظر کردند و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این گفت‌وگو اعلام کرد که بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

این نخستین سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به ایران در دولت سیزدهم است. حسین امیرعبداللهیان اول دی ماه سال گذشته (۱۴۰۰) سفری یک روزه به باکو داشت و ضمن دیدار با الهام علی اف با همتای خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در دیدار امیرعبداللهیان و در پاسخ به دعوت همتای ایرانی گفت که در آینده‌ای نزدیک به تهران سفر خواهد کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان بر دعوت آیت‌الله رئیسی از همتای آذربایجانی برای سفر به تهران مجددا تأکید کرد.

  • منبع خبر : فارس