نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه وحدت و انسجام دفاع مقدس باید چراغ راه باشد و برای این منظور دولتی منطبق با این رویه باید شکل گیرد، گفت: امروز در بزنگاه مهم تاریخی هستیم که غفلت‌های تاریخی نباید تکرار شوند.
سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری امروز در جمع مردم تبریز در سالن پورشریفی تبریز اظهار کرد: خدا را سپاس می‌گویم که امروز این افتخار و‌ توفیق را پیدا کردم تا در این شهر دوست داشتنی و زیبا حاضر باشم. وی با بیان اینکه هر کسی تاریخ خوانده باشد،به این شهر بیاید و امروز تبریز را با گذشته آن مقایسه کند، به یک چیز اعتراف خواهد کرد، گفت: تبریز را می‌توان در ایمان دینی و غیرت ایرانی معنی کرد. نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: تبریز یک مکان جغرافیایی صرف نیست بلکه این شهر نشان داده نه تنها در جغرافیا حافظ اسلام بوده بلکه در فرهنگ و ادبیات و ایمان قوی به اهل بیت(ع) دژ مستحکمی است. وی افزود: از باب نقش علما و بزرگان این خطه می‌توان فهمید چقدر پرتلاش و موثر بودند که توانستند تاثیر فراوان بر تاریخ و تمدن ایران حتی جهان اسلاموداشته باشند.
جلیلی بیان داشت: تبریز شکوهی از تاریخ پرعظمت ایران است که فرهنگی بزرگ را حفظ و احیا کرد، عظمت شهر تبریز نشانه‌ای از قدرت و شکوه ایران زمین است.وی ادامه داد: در جریان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مردم تبریز پررنگ است چرا که نگذاشتند قیام مردم قم در نطفه خفه شود، این است قوت و عظمت مردم تبریز. جلیلی گفت: قیام ۲۹ بهمن تبریز پیام استقامت داشت تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

هنر تبریز پیشگامی است

جلیلی با تاکید بر اینکه مردم تبریز نه تنها رشادت نشان دادند بلکه الگو شدند، گفت: شما مردم تبریز نشان دادید یک جوان مسلمان می‌تواند الگو باشد و در یک خدمت شایسته قرار گیرد. نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: همین شهدای آذربایجان نشان دادند چگونه می‌توان تا پای جان رفت و حماسه اقتدار خلق کرد. وی خاطرنشان کرد: هنر تبریز پیشگامی آن است چرا همیشه تاریخ در هر پیشرفت و خلق حماسه‌ای پیشرو بوده است.

ایران در نقطه تاریخی بزرگی قرار گرفته است

جلیلی ابراز کرد: هر جا موفقیت شکل می‌گیرد دشمن با تفکر دروغ سعی بر ناامیدسازی کرده است، اما اینک مردم هوشیارانه در نقطه‌ای قرار گرفتند که دیگر اجازه نمی‌دهند سرشان کلاه برود. وی با بیان اینکه ما در یک نقطه تاریخی بزرگ هستیم، گفت: امروز انتخاباتی پیش رو داریم که یک دنیا به آن نگاه می‌کند،ما می‌توانیم با تصمیمی که می‌گیریم ایران را رو به پیشرفت ببریم و یا به عقب برگردانیم.
جلیلی گفت: الان زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که به جای پیشرفت و اقتدار، برویم با فلان قدرت ارتباط بگیریم و امتیاز به آنها بدهیم. وی متذکر شد: عده‌ای معتقد بودند نمی‌توانیم نفت خود را بفروشیم، می‌گفتند اگر به فلان قدرت امتیاز ندهیم،نمی‌توانیم حتی حقوق کارکنان خود را بدهیم، همان‌ها اقتصاد را نابود کردند.جلیلی با اشاره به ریاست جنهوری آیت الله رئیسی و اینکه‌ مردم سید محرومان را انتخاب کردند، گفت: آخرین سفر خارجی شهید رئیسی یادتان هست که چه افتخاراتی آفریدند و مقتدر به میدان دیپلماسی رفتند؟ وی افزود: شهید رئیسی باوقار و خاکی بوند و در همه شهرها و‌ روستاها حاضر می‌شدند تا خود مشکلات را ببیند و حل کنند.
نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به امام جمعه شهید تبریز نیز گفت: آیت‌الله آل‌هاشم به مردم عشق می‌دادند، تفکری انقلابی را دنبال کرده و عامل به اسلام و و فرمایشات ولی فقیه بودند. وی گفت: اگر روزی فرزندان شما تا پای جان در عملیات کربلای چهار و پنج رفتند، الان همین فرزندان در اقتصاد و فرهنگ و سیاست و علم و غیره پیشرفت کشور را رقم می‌زنند. جلیلی بیان داشت: تبریز مثل همیشه می‌تواند در همه عرصه‌ها موفق و پیشرو باشد. وی اضافه کرد: گرچه ایران طی ۸ سال دولت یازده و دوازده با عقبگرد روبرو شد ولی می‌توان جبران کرد و در همه عرصه‌ها به یک جهش بزرگ رسید.نامزد چهاردهمین‌دوره ریاست جمهوری گفت: اگر شما الان به آمریکای لاتین در ونزوئلا، بروید، خواهید دید که ایران را به تراکتور تبریز می‌شناسند. وی افزود: این حرکت و صادرات در آن هشت سال تعطیل و با عقبگرد روبرو بود در حالیکه در همین آذربایجان چرم و کفش تبریز یک منبع ارزآوری است.

شهید رئیسی کشور را به جای کشور وارداتی به کشور صادراتی تبدیل کرد

جلیلی گفت: شهید رئیسی ایران را از کشوری رکوردار واردات به کشور صادراتی تبدیل کرد طوریکه ما قبل از آن حتی با کشورهای همسایه هم ارتباط نداشتیم ولی شهید رئیسی ارتباطات را گسترش دادند. وی با اشاره به استاندار جوان و شهید آذربایجان‌شرقی گفت: جوان‌گرایی یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی بود که استانداری چون شهید مالک رحمتی را به استان آورد، کارکرد ایشان به گونه‌ای شد که در زمان کوتاه تماما عشق به استان داد.
وی یادآور شد: به روستایی در این استان رفتیم که ۳۰ شهید دارد ولی حال آیا این روستا نمی‌تواند در اقتصاد و رونق تولید هم همانند جنگ موفق باشد؟ جلیلی گفت: هر روستا یک سلول جهش و هر کارگاه تولیدی یک جهش به جلو است. زیرا من کیفیت و وضعیت تولید در استان را دیدم و می‌دانم که چطور می‌توانند با یک حمایت به جهش رساند. وی متذکر شد: این حرف‌ها حاکی از آن نیست که ما نواقص را نبینیم؛ درست است در این سه سال کارهای بزرگی شد اما از نقطه مطلوب فاصله داریم زیرا ملت ایران به حداقل‌ها نگاه نمی‌کند بلکه همیشه به قله نگاه می‌کند. جلیلی ابراز کرد: نواقص و مشکلات جهت حل باید در اولویت باشد ولی خیلی‌ها فقط کارشان فهرست کردن و بیان این مشکلات است از این‌رو آیا ضعف را با فقر حل می‌کنند؟ ضعف را با افراد ناامید حل می‌کنند؟ نخیر! ضعف را با قدرت حل می‌کنند.

وحدت و اتحاد دفاع مقدس باید چراغ راه باشد

وی گفت: هر کسی در این کشور احساس می‌کند می‌تواند زمینه موفقیت و پیشرفت ایجاد کند باید وارد عمل شود و این کار ماست که چنین زمینه‌ای را فراهم کنیم. نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهور خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام و خودباوری دفاع مقدس باید چراغ راه باشد، برای این منظور دولتی منطبق با این رویه باید شکل گیرد. وی ابراز کرد: پسر و دختر دانشجو سال‌ها درس می‌خوانند ولی بعدش چه می‌شود؟ الان در برنامه هفتم برنامه‌ریزی شده تا رشد ۸ درصدی محقق شود و برای این منظور دانشجو و اساتید باید وارد عمل شوند.
جلیلی بیان داشت: تمام پروژه‌های نیمه‌تمام و مطرح شده در دولت شهید رئیسی در دولت جدید ادامه خواهد داشت و با قدرت و شتاب بیشتر به سمت پیشرفت کشور خواهیم رفت. وی گفت: اقتصاد کشور زمانی رشد می‌کند که دروازه‌های صادرات فراهم درست و تقویت شوند و این در دولت شهید رئیسی در حال اجرا بود تا اشتغال و ارزآوری و رونق اقتصادی گسترش یابد و در دولت ما نیز همین رویه است. جلیلی ابراز کرد: ان شاالله مردم با یک انتخاب درست پیشرفت هرچه بیشتر را برای کشور رقم خواهند زد زیرا آینده ایران برابر است با شعار “هر ایرانی یک رشد اقتصادی”.
  • نویسنده : فارس