رئیس اداره ایمنی و آتشنشانی ارس گفت: بعد از ظهر امروز در اثر بی احتیاطی راننده تریلر مواد پالایشگاه در منطقه آزد ارس، تانکر حاوی قیر دچار حریق شده و دو نفر مصدوم شدند. شرح آنلاین – روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محبوب ابراهیمی گفت: حادثه دیروز سه شنبه به […]

رئیس اداره ایمنی و آتشنشانی ارس گفت: بعد از ظهر امروز در اثر بی احتیاطی راننده تریلر مواد پالایشگاه در منطقه آزد ارس، تانکر حاوی قیر دچار حریق شده و دو نفر مصدوم شدند.
شرح آنلاین – روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محبوب ابراهیمی گفت: حادثه دیروز سه شنبه به دلیل جوشکاری و حریق ایجاد شده رخ داده است.
وی افزود: آتشنشانان و امدادگران ارس بلافاصله بعد از دریافت پیام در محل حادثه حاضر شده و مصدومین را با انجام اقدامات بالینی به مراکز درمانی انتقال دادند.
وی با بیان اینکه به دلیل شدت جراحات یکی از مصدومین به تبریز اعزام شد، اظهار داشت: یکی از مصدومین که بر اثر انفجار درون تانکر و پرتاب شدن درب تانکر و قیر به سمت صورت وی، از ارتفاع سقوط کرده بود به مراکز درمانی تبریز اعزام شد.
یزدانی مدیر پالایشگاه محل حادثه نیز گفت: راننده تریلر بعد از بارگیری قیر متوجه شکسته بودن درب تانکر می شود و درخواست جوشکاری درب را به کارکنان فنی پالایشگاه می دهد.
وی گفت: کارکنان فنی درخواست راننده را خطرناک خوانده و مخالفت می کنند؛ درمقابل یکی دیگر از راننده ها برای جوشکاری پیشقدم شده و درحالیکه قیر ۱۸۰ درجه سانتیگرادی در داخل تانکر وجود داشت اقدام به جوشکاری می کند.
وی اضافه کرد: انفجار جزئی داخل تانکر، ناشی از وجود بخار و گازهای متساعد شده از قیر در محیط بسته و همزمان جرقه ایجاد شده در پی انجام جوشکاری اتفاق افتاد.